2 reacties | 1739x gelezen
13-08-2002 20:01
Jabberman | Tom Walkinshaw komt waarschijnlijk weer eens tijd te kort om zijn Arrows team gaande te houden.
Bron:
Pogingen van Walkinshaw om het team te verkopen zijn gestokt nadat Craig Pollock een bod heeft gedaan, waarbij hij is gesteund door een Amerikaans bedrijf. Het bod is in de ogen van de Schot waarschijnlijk te laag.
In de Zwitserse krant Le Matin, vertelde Pollock: "The more this goes on the less expensive the team will be. I don't think Arrows will go to the next Grand Prix unless a solution is found."
Zaken worden nu wel heel desastreus voor Arrows. Volgens een bericht in de Sunday Mail, wacht motorleverancier Cosworth op een nieuwe betaling van zo'n $1.6miljoen, welke deze week moet worden voldaan. Verder heeft het gehele personeel afgelopen maand geen salaris ontvangen.
Ook Frentzen, welke 10 dagen geleden afscheid heeft genomen van Arrows, heeft nog geen salaris ontvangen over de tijd die hij voor de Britse renstal heeft gereden.
De trucks staan nog in Leafield en indien Arrows morgenochtend nog niet is vertrokken, moet hun deelname aan de GP van Hongarije ernstig in twijfel worden genomen
Indien dit gebeurt ziet de toekomst er zeer slecht uit voor het team van Arrows. De boete die de FIA hen dan oplegt, wegens het missen van een race, moet dan ook nog eens worden opgeteld bij de talloze schulden die het team heeft uitstaan. Tevens zal de renstal ook nog eens het recht op aanspraak van de televisiegelden verliezen. Hierdoor krijgt men in het volgend seizoen geen reisgelden en dergelijke uitgekeerd. Dit betekent nog eens een extra verlies van zo'n 12 a $14miljoen.
Reken daarbij ook nog eens de claim die het kamp Verstappen heeft uitstaan en welke als een molensteen rond Walkinshaw's nek hangt en de problemen voor Arrows zijn legio.
Gezien deze problemen, is het laatste waar Tom Walkinshaw zich zorgen om maakt: wie zal Frentzen vervangen komend weekend...
Update:
Er gloeit weer een klein lichtpuntje aan het eind van de horizon voor Arrows. Het lijkt erop dat het team van Arrows van de ondergang wordt gered.
De trucks van het team zijn richting Boedapest vertrokken. Deze zouden niet gaan rijden, als er geen zicht op een oplossing is. "De trucks zijn vertrokken", aldus een woordvoerder. "Verder nieuws over de toekomst van Arrows en de tweede rijder hebben we niet. Hopelijk kunnen we de komende dagen meer vertellen." Is het niet ondenkbaar, dat indien Arrows aan de start van de GP van Hongarije kan verschijnen, zij dit met slechts 1 rijder zal doen.
Nog steeds staat de investeringbank van Morgan Greenfell een overname in de weg. Echter de onderhandelingen gaan door en de weg naar de Hungaroring is lang, er kan dus onderweg veel gebeuren...zeker voor Arrows.
[size=xx-small">[color=FF0000">Mede dank aan Racefreak voor het gelijktijdig insturen van de update[/color">[/size">
Update (22:30)
De Arrows trucks die op weg WAREN naar Hongarije zijn terug geroepen door T. Walkinshaw, ze waren al ver in Duitsland maar via Luxemburg zijn ze terug naar Leafield.
Het kost Arrows 1,6 miljoen Euro als men dit weekend met de Cosworth motor rijdt, mogelijk rijdt Arrows niet om deze kosten te besparen. De FIA zal het team wel een boete opleggen, maar deze zal waarschijnlijk niet zo hoog zijn.
Arrows moet ook nog altijd een tweede coureur aanwijzen, voor donderdag moet de naam van deze coureur bij de FIA bekend zijn.
[size=xx-small">[color=FF0000">Dank Mayo voor deze update[/color">[/size">
Update (10:30)
Walkinshaw sprak vanochtend tot zijn personeel, dat het meedingen in de Grand Prix van Hongarije een succesvolle overname in de weg zou staan. Deze overname wordt volgens de geruchten geleid door een groep onder leiding van voormalig BAR team-leider Graig Pollock, die er geen geheim van heeft gemaakt zich te willen inkopen in het team.
[size=xx-small">[color=FF0000">Dank Curbe voor deze update[/color">[/size">
Update (14:00)
Inmiddels circuleren er diverse berichten over het net, betreffende de verblijfplaats van de Arrows trucks. Enkele willen wij U niet onthouden;
1. De Trucks zouden inderdaad zijn omgekeerd en nu verblijven in Luxemburg om daar verdere instructies van de thuisbasis af te wachten, de reden zou een dreigende beslaglegging in Duitsland zijn.
2. De Trucks zouden zoals hierboven gemeld zijn teruggekeerd en via een alternatieve route opweg zijn naar Hongarije, als reden wordt inderdaad genoemde dreigende beslaglegging genoemd maar een andere reden zouden de extreme weersomstandigheden in midden Europa zijn.
3. De Trucks zouden helemaal niet zijn teruggekeerd maar normaal opweg zijn naar Hongarije ook bij de tunnel, de gebruikelijke route die het team volgt van en naar Engeland zijn de Trucks niet gezien op weg naar huis.
Nu maar afwachten of een van deze berichten klopt, wij houden U op de hoogte.
-Wordt vervolgd-
[size=xx-small">[color=FF0000">Dank aan Racefreak voor deze update[/color">[/size">
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties