Menu
© Red Bull
Nieuws

Heineken-deal schudt Formule 1 wakker: drie GP’s krijgen nieuwe naamrechten

0 reacties | 525x gelezen
05-11-2025 15:27

ewald | Formule 1, Heineken, megadeal. Het is een grote stap. De koningsklasse en de Nederlandse biergigant verlengen hun samenwerking. Het gaat om meer zichtbaarheid, drie Grands Prix met naamrechten, en opvallende fanacties. De deal wordt gezien als een van de grootste sponsorcontracten in het huidige F1-tijdperk.

Bron: Formule1nieuws.nl

Formule 1 en Heineken hebben een nieuwe megadeal gesloten met drie naamrechten-races, extra zichtbaarheid en grote fanacties.

Heineken duwt Heineken 0.0 nóg harder in beeld
De nieuwe megadeal draait om Heineken 0.0 als speerpunt. De Formule 1 wil dat dit merk nóg zichtbaarder wordt rond de circuits. Denk aan digitale boarding, trackside LED-loops, hospitality branding en broadcast overlays. De bierproducent werkt al sinds 2016 samen met de sport. Die samenwerking wordt nu niet alleen verlengd, maar ook verdiept.

Sterke groei in fanbereik via social channels is een belangrijke reden. De Formule 1 wil doorpakken omdat engagement onder jonge fans vorige seizoenen flink steeg. Heineken is hierin een partij die “gegarandeerde wereldwijde distributie en bereik” levert.

Drie Grands Prix gaan Heineken-titel dragen
De deal kent een opvallende component: drie Grands Prix worden officieel Heineken-races. Dit zorgt voor miljoenen extra merkimpacts op tv, socials en streaming. Welke GP’s het worden, is nog niet openbaar, maar paddockbronnen geven aan dat er zeker één buiten Europa valt.

“De exposure hier is gigantisch. Dit is een deal die je niet één keer ziet, maar telkens opnieuw — elke sessie, elke broadcast,” zegt een teammarketingbron die het dicht bij de onderhandelingen volgde.

Fanactivatie wordt agressiever: Season Ticket-actie is blikvanger
Er komt een Season Ticket-actie. Eén fan krijgt toegang tot álle races van een heel jaar. Inclusief vluchten en verblijf. Het is een activatie die gemaakt is om direct viral te kunnen gaan. Social marketing-specialisten in de paddock verwachten dat deze actie richting 2026 één van de hardste conversiecampagnes wordt die de sport tot nu toe heeft uitgespeeld.

Deze aanpak past bij de richting waarin Liberty Media de sport wil stuwen: korte lijnen, direct fancontact, en acties die in één klap wereldwijd kunnen resoneren.

Domenicali ziet vooral schaalvergroting
F1-CEO Stefano Domenicali is duidelijk. Hij noemt Heineken “een partner met praktisch dezelfde visie op entertainmentwaarde.” In interne briefing rond Austin liet hij weten dat de deal is gebaseerd op “bewijs uit data” — een subtiele hint naar succesvolle conversie vorig seizoen.

Heineken-CEO Dolf van den Brink benadrukte eerder dat de combinatie sportplatform + alcoholvrij merk “op schaal toepasbaar is in 190 landen”.

Wat dit betekent richting 2026 en verder
De paddock verwacht dat deze deal een blauwdruk wordt voor nieuwe sponsorstructuren. Geen losse logo’s meer. Maar één concept: naamrechten + activatie + digitale distributie.

In commerciële F1-kringen wordt zelfs voorspeld dat dit model nu ook wordt overwogen door andere premium-categorieën zoals energiebedrijven, techplatforms en insurers.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

;