Menu
© Ferrari
Nieuws

Ferrari vermijdt gridstraf voor Charles Leclerc bij Grand Prix van Las Vegas

0 reacties | 682x gelezen
20-11-2024 10:24

ewald | Ferrari-coureur Charles Leclerc heeft bevestigd dat hij geen gridstraf zal krijgen voor de Grand Prix van Las Vegas. Dit nieuws is een opluchting voor de Scuderia, die de spanning hoog houdt in de strijd om het constructeurskampioenschap van 2024. Met slechts 36 punten achterstand op McLaren blijft Ferrari kansrijk in de laatste drie races van het seizoen: Las Vegas, Qatar en Abu Dhabi.

Bron: Formule1nieuws.nl

Sterk seizoen voor Leclerc en Sainz
Het Formule 1-seizoen van 2024 is een van de beste voor Ferrari in recente jaren. Leclerc heeft al overwinningen geboekt in Monaco, Italië en de Verenigde Staten. Teamgenoot Carlos Sainz voegde daar zeges aan toe in Australië en Mexico. Ondanks deze successen wacht Ferrari nog altijd op een wereldtitel, die ze sinds 2008 niet meer hebben behaald.

Technische aanpassingen en innovaties
Een belangrijk element in het vermeden van een gridstraf is Ferrari’s efficiënt beheer van Leclerc’s motoronderdelen. Door de regenachtige omstandigheden tijdens de Grand Prix van Brazilië werd de belasting op de motor verlaagd. Hierdoor kan Leclerc in Las Vegas blijven racen met onderdelen uit zijn huidige pool, zonder dat een nieuwe motor noodzakelijk is.

Daarnaast experimenteert Ferrari in Nevada met een nieuwe vloer, een cruciaal onderdeel voor de ontwikkeling van hun F1-auto van 2025, codenaam Project 677. Dit project omvat ook een mogelijke overstap naar een pushrod-voorsuspensie en aanpassingen aan de wielbasis en interne versnellingsbakonderdelen. Deze veranderingen moeten de aerodynamica en efficiëntie verbeteren.

Spanning in de constructeursstrijd
Ferrari's tactische keuzes, gecombineerd met hun recente prestaties, maken de strijd in Las Vegas des te spannender. Leclerc’s opmerkingen na Brazilië benadrukken het belang van een sterke finish in Nevada: “Ik hoop dat we in Las Vegas sterk zijn en zonder straf kunnen racen.”

Ferrari's toekomst: balans tussen traditie en innovatie
Hoewel Ferrari vastbesloten is om competitief te blijven, blijven sommige ontwerpkeuzes controversieel. Hun aanhoudende gebruik van een pullrod-achterwielophanging heeft geleid tot kritiek, vooral in het tijdperk van grondeffect. Toch blijven ze vasthouden aan dit ontwerp, dat hen onderscheidt van andere teams zoals Red Bull en McLaren.

Met innovaties zoals verbeterde koelsystemen en aanpassingen aan de sidepods, blijft Ferrari balanceren tussen traditie en modernisering. Dit weerspiegelt hun ambitie om niet alleen het huidige seizoen sterk af te sluiten, maar ook een solide basis te leggen voor toekomstige successen.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

;