1 reactie | 456x gelezen
19-08-2024 15:14
ewald | Met de Nederlandse Grand Prix voor de deur heeft Helmut Marko zorgen geuit over de prestaties van de RB20, het racevoertuig dat Max Verstappen naar zijn volgende overwinning zou moeten leiden. Ondanks een indrukwekkende start van het seizoen, waarbij Red Bull vier van de eerste vijf races won, lijkt het team nu in de problemen te zitten. Max Verstappen heeft al vier races op rij niet gewonnen en zijn frustratie over de balans van de RB20 neemt toe.
Bron: Formule1nieuws.nl
Verstappens zorgen over de balans van de RB20
Max Verstappen, de drievoudig wereldkampioen, heeft recent zijn onvrede geuit over de prestaties van de RB20. In Hongarije noemde hij de upgrades van Red Bull "niet goed genoeg" en benadrukte hij dat er meer nodig is om op het hoogste niveau te blijven presteren. Hij gaf aan dat de balans van de auto "op het randje" is en dat het moeilijker is geworden om snelle rondetijden neer te zetten. Verstappen merkte op dat hij harder moet pushen dan vorig jaar, maar dat het simpelweg niet meer lukt om de tijden te halen die hij gewend was.
Helmut Marko: 'We hebben te weinig tijd om de problemen op te lossen'
Helmut Marko, Red Bull's motorsportadviseur, bevestigde Verstappens zorgen in zijn column voor Speedweek. Marko gaf aan dat er inderdaad balansproblemen zijn met de RB20, maar dat er weinig tijd is om deze op te lossen voordat de Nederlandse Grand Prix van start gaat. De zomervakantie in de Formule 1 betekent dat er twee weken lang geen werkzaamheden aan de auto kunnen worden verricht, wat de situatie voor Red Bull nog ingewikkelder maakt.
Volgens Marko is het onwaarschijnlijk dat Red Bull de grote oplossing zal vinden voordat de race in Zandvoort begint. Het team brainstormt intensief en overweegt verschillende ideeën, maar de exacte oplossingen blijven onduidelijk. Marko benadrukte dat de kwalificatie cruciaal zal zijn in Zandvoort, omdat inhalen op dit circuit bijna onmogelijk is.
Zandvoort: Cruciale race voor Max Verstappen
De Nederlandse Grand Prix in Zandvoort is een van de meest belangrijke races van het seizoen voor Max Verstappen. Niet alleen racet hij voor zijn thuispubliek, maar hij staat ook voor de uitdaging om zijn vierde opeenvolgende overwinning op dit circuit te behalen. Verstappen leidt momenteel het kampioenschap met een comfortabele voorsprong van 78 punten op Lando Norris, maar de problemen met de RB20 zouden deze voorsprong in gevaar kunnen brengen.
Zandvoort is een smal, bochtig circuit waar inhalen een enorme uitdaging vormt. Dit maakt de kwalificatie extra belangrijk, zoals Marko al benadrukte. Verstappen heeft de afgelopen jaren echter bewezen dat hij in staat is om goed te presteren op dit circuit. Red Bull was snel in Oostenrijk en Spa, en hoewel ze in Hongarije enkele honderdsten tekortkwamen, blijft Verstappen een sterke kanshebber voor de pole position in Zandvoort.
Vooruitblik op de Nederlandse Grand Prix
Terwijl Red Bull worstelt met de balansproblemen van de RB20, blijft Max Verstappen gefocust op zijn missie om opnieuw te winnen in Zandvoort. De Nederlandse Grand Prix zal een cruciale test zijn voor het team en voor Verstappen zelf. De Nederlandse coureur zal alles op alles moeten zetten om zijn thuisrace te winnen, ondanks de technische problemen die zijn team momenteel ondervindt.
Of Red Bull in staat zal zijn om de balans van de auto tijdig te verbeteren, blijft de grote vraag. Wat wel zeker is, is dat de Orange Army in Zandvoort Verstappen massaal zal steunen, in de hoop dat hij opnieuw geschiedenis zal schrijven op zijn thuiscircuit.
Cruciale kwalificatie
Met de Nederlandse Grand Prix in het vooruitzicht, staan zowel Max Verstappen als Red Bull onder grote druk om de prestaties van de RB20 te verbeteren. Hoewel de zomervakantie beperkingen oplegt aan het werk dat aan de auto kan worden gedaan, blijft het team zoeken naar oplossingen. De kwalificatie zal cruciaal zijn op het smalle circuit van Zandvoort, waar inhalen bijna onmogelijk is. Voor Verstappen is het doel duidelijk: zijn vierde opeenvolgende overwinning in de Nederlandse Grand Prix behalen en zijn voorsprong in het kampioenschap verder uitbouwen.
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties
A-symmetrisch remsysteem broodje aap verhaal?
Auto’s in de F1 zouden zijn voorzien van een dergelijk illegaal systeem met een 3e
Rempedaal.Aangezien ze een gescheiden remsysteem hebben,kruiselings gescheiden kan een a-symmetrisch remsysteem niet werken.
Vergelijkbaar met het Das systeem bij Mercedes dat uiteindelijk is verdwenen.