Menu
© Red Bull
Nieuws

Max Verstappen onthult eenvoudige oplossing voor 'onvolmaakte' kwalificatieregels

9 reacties | 1410x gelezen
29-10-2023 12:43

ewald | Max Verstappen heeft zijn mening geuit over de "onvolmaakte" regels betreffende de maximale tijd tussen de Safety Car-lijnen, omdat deze drama's in de pitstraat hebben veroorzaakt.

Bron: Formule1nieuws

Onderzocht na kwalificatie voor de Mexicaanse Grand Prix Na onderzocht te zijn na de kwalificatie voor de Mexicaanse Grand Prix vanwege mogelijk belemmerend gedrag in de pitstraat, gelooft Max Verstappen dat de "onvolmaakte" regel over de maximale tijd tussen de Safety Car-lijnen de situatie in de pitstraat heeft gecreëerd. Verstappen, samen met Fernando Alonso en George Russell, moest na de kwalificatie op zaterdag de stewards ontmoeten nadat ze andere auto's hadden opgehouden bij het verlaten van de pitstraat in een poging een gat te creëren voor schone lucht.

Teams pleiten voor ruimtecreatie in de pitstraat Vanwege de verplichting om zich te houden aan een maximale rondetijd op de baan, wat hen ervan weerhoudt te langzaam te rijden, betoogden alle drie de teams dat de pitstraat de enige plek was om ruimte te creëren. Alle drie kwamen ze zonder straf weg.

Max Verstappen roept op tot 'een beetje meer' toegeeflijkheid Maar het roept de vraag op wat er gedaan kan worden om het probleem op te lossen, aangezien dit niet de eerste kwalificatiesessie was die eindigde met coureurs die naar het kantoor van de stewards gingen voor "onnodig belemmeren" bij de
pituitgang. Verstappen denkt dat een beetje toegeeflijkheid van de FIA een lange weg zou gaan naar het tenminste beëindigen van de stewards' vergaderingen.

Onzekerheid over de acties van anderen “Dus, je probeert constant een gat te beoordelen. Je wilt niet beginnen aan een ronde binnen drie, vier seconden van iemand, omdat dat echt slecht is voor het volgen," legde hij uit.

Compromis vinden blijkt uitdagend Aan de andere kant, als we niet deze soort van rondetijd hadden, dan heb je misschien weer wat belemmering in de laatste sector, dus het is allemaal best lastig, denk ik, om een goed compromis te vinden,” concludeerde de Red Bull-coureur.

Twijfels over de regel van de delta rondetijd Charles Leclerc, die de pole-position behaalde, gelooft echter dat de FIA ook naar de regel van de delta rondetijd moet kijken. Deze regel stelt dat coureurs onder een vastgestelde rondetijd moeten blijven, met de timer die start wanneer ze de tweede Safety Car-lijn bereiken die na de pitstraat is. Leclerc voelt dat dit dit seizoen veel ronden heeft verpest.

Op zoek naar betere oplossingen Carlos Sainz heeft opgeroepen tot een gesprek met de FIA om een betere oplossing te vinden. “Ik denk dat we nu gewoon moeten gaan zitten en een nog betere oplossing moeten vinden voor volgend jaar en voor de toekomst, omdat deze gewoon het probleem naar de pitstraat heeft verplaatst, maar we zijn nog steeds niet blij met de situatie in de pitstraat," zei hij.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

;