9 reacties | 1145x gelezen
28-10-2023 15:50
ewald | Tijdens de aanloop naar de Mexicaanse Grand Prix dit weekend, heeft Haas-teambaas Günther Steiner zijn bezorgdheid geuit over de prestaties van het team. Ondanks de inspanningen om competitiever te zijn, blijkt het VF-23 pakket van Haas niet toereikend te zijn voor de unieke uitdagingen die het Autódromo Hermanos Rodríguez circuit met zich meebrengt.
Bron: Formule1nieuws
De unieke uitdagingen van racen op hoogte
De Mexicaanse Grand Prix, gelegen op meer dan 2.200 meter boven zeeniveau, presenteert een bijzondere uitdaging vanwege de ijle lucht. Deze omstandigheid beïnvloedt zowel de koeling van de auto's als de aerodynamische downforce. Steiner benadrukte dat de huidige configuratie van de Haas-auto, ondanks het gebruik van hun zwaarste downforce-pakket, tekortschiet in de langzamere sectoren vanwege de verminderde luchtdichtheid.
Ontwikkelingen en prestaties tijdens de training
Met een B-spec auto geïntroduceerd in Austin, is de verbeterde VF-23 nog steeds in de beginfase van ontwikkeling. Kevin Magnussen beschreef het als de "vroege versie" van de auto voor volgend jaar. Deze onrijpheid kwam naar voren tijdens de vrijdagtraining, waarbij Nico Hülkenberg en Magnussen respectievelijk als 15e en 19e eindigden op de tijdenlijst.
Reacties van het team en coureurs
Günther Steiner uitte zijn frustratie over het gebrek aan downforce en de moeilijkheden die het team ondervindt bij het aanpassen aan de hoogte van Mexico-Stad. "Het lijkt erop dat ons meest robuuste downforce-pakket hier gewoon niet voldoende is. We hebben moeite in de tragere sectoren door de dunne lucht op deze hoogte," verklaarde de Italiaan.
Aan de andere kant gaf Magnussen toe niet bijzonder hoopvol te zijn over de vooruitzichten voor de rest van het weekend, gezien de uitdagingen die naar voren kwamen tijdens de trainingssessies op vrijdag. Hülkenberg echoode deze gevoelens en beschreef de dag als "uitdagend".
Vooruitzichten en strategieën voor Haas
Het team is van plan om hun strategie en auto-configuratie grondig te herzien in de aanloop naar de race op zondag. De focus zal liggen op het optimaliseren van de bandenstrategie en het aanpassen van de aerodynamica om beter te kunnen concurreren op de hoge hoogtes die kenmerkend zijn voor deze Grand Prix.
Steiner sloot af met een vooruitblik op de toekomst: "We zullen hieraan werken voor volgend jaar, zodat ons high-downforce pakket ook hier functioneert."
Sleutelwoorden voor optimalisatie: Günther Steiner, Mexicaanse Grand Prix, Haas VF-23, hoogte-uitdagingen, downforce, training, Kevin Magnussen, Nico Hülkenberg, prestaties, aerodynamica, bandenstrategie, racestrategie
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties