0 reacties | 565x gelezen
20-10-2023 17:50
ewald | Te midden van verwachtingen van verdere problemen met de baangrenzen, heeft Max Verstappen verklaard dat hij "met plezier" diegenen die de coureurs de schuld geven zijn auto zou laten testen om te zien of zij het beter kunnen doen.
Bron: Formule1nieuws
Verstappen uitdaging aan critici: "Probeer mijn RB19"
Tijdens de aanloop naar de Grand Prix van de Verenigde Staten, heeft Max Verstappen onthuld dat hij bereid zou zijn om critici achter het stuur van zijn RB19 te laten kruipen. Dit aanbod komt in een tijd waarin er intense discussies zijn over de baangrenzen na 51 geregistreerde overtredingen tijdens de laatste Grand Prix in Qatar.
Recente problemen met baangrenzen onder de loep
Opmerkelijk is dat veel van deze overtredingen afkomstig waren van dezelfde vier coureurs, waarbij Sergio Perez drie tijdstraffen van vijf seconden kreeg voor zes overtredingen, terwijl Lance Stroll tweemaal werd bestraft voor vijf incidenten buiten de baan. Ook Pierre Gasly en Alex Albon werden beboet. Dit roept vragen op over of het probleem bij de circuits ligt of bij de coureurs.
Verstappen wijst op inconsistenties bij verschillende circuits
Verstappen, die zich bewust is van meer mogelijke problemen met baangrenzen in Austin, gelooft niet dat de coureurs de schuldigen zijn. Hij merkte op dat sommige circuits van nature uitdagender zijn vanwege de ruime uitloopgebieden, wat de coureurs ertoe aanzet gemakkelijker de grenzen op te zoeken. Hij vergeleek de situatie met die in Suzuka, waar volgens hem nooit over baangrenzen wordt gesproken omdat het een meer 'old-school' circuit is.
Zoeken naar oplossingen voor baangrenzenstrong>
Charles Leclerc stemde toe dat sommige circuits eenvoudiger zijn wat betreft het navigeren binnen de witte lijnen, en uitte de hoop dat er een oplossing kan worden gevonden. Hij benadrukte de voorkeur voor het gebruik van de rood-witte stoepranden als referentie die de coureurs daadwerkelijk kunnen voelen, in tegenstelling tot de witte lijn, die moeilijker te onderscheiden is vanuit de lage zitpositie in de auto.
De F1-gemeenschap kijkt nu uit naar mogelijke aanpassingen in de regelgeving of circuitontwerpen die kunnen helpen om deze kwestie in de toekomst te verminderen, om zo de focus terug te brengen naar de pure opwinding van het racen.
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties