9 reacties | 838x gelezen
16-09-2023 10:58
ewald | In de aanloop naar de kwalificatie in Singapore voorziet George Russell dat het verschil tussen de coureurs mogelijk slechts "milliseconden" bedraagt. Echter, zijn bezorgdheid richt zich op Ferrari, die mogelijk hun motoren nog niet volledig hebben opgevoerd.
Bron: Formule1nieuws
Vooruitzichten op Marina Bay
George Russell verwacht dat de kwalificatie op het Marina Bay-circuit kan neerkomen op “milliseconden”. Toch is hij bezorgd dat Ferrari hun motoren nog niet op volle kracht heeft laten draaien. Na de winst in Monza, een circuit met lage downforce, vroegen de rivalen van Ferrari zich af wat ze konden verwachten van de Scuderia op het high-downforce circuit van Singapore.
Vrijdagresultaten een stap voorwaarts
Op basis van de tijden van vrijdag lijkt Ferrari wederom een stap vooruit te hebben gezet. Carlos Sainz en Charles Leclerc behaalden vrijdagavond een 1-2, waarbij Sainz 0,235s sneller was dan Russell. Teamgenoot Lewis Hamilton volgde nog eens twee tienden later. Het feit dat beide Mercedes-coureurs sneller waren dan de Red Bull was een positieve start van het weekend voor Mercedes. Echter, Russell verwacht dat het tijdens de kwalificatie op zaterdag nog dichter bij elkaar zal liggen. Heel dichtbij, tot op de milliseconden.
Ferrari als favoriet
Hoewel Russell toegeeft dat Ferrari er op dit moment het sterkst uitziet, gelooft hij niet dat ze op vrijdag al op volle kracht reden. “Ik denk dat ze waarschijnlijk nog een paar tienden in hun zak hebben. De echte strijd zal waarschijnlijk zijn voor de tweede rij. Maar we weten nooit wat er gaat gebeuren. De banden zullen cruciaal zijn: met de C5, de zachtste compound, kun je door het vinden van het juiste raakpunt makkelijk tienden van een seconde winnen. We moeten dat juiste raakpunt vinden en ons in een goede positie plaatsen.”
Mercedes' kansen in Singapore
Terwijl sommigen de Mercedes’ W14 als een "verrassingsdoos" bestempelen, heeft teambaas Toto Wolff de kansen van het team op een sterke prestatie in Singapore afgespeeld, ondanks dat de aard van het circuit de auto lijkt te bevorderen. "Ik wil het niet hebben over hoge of lage downforce, omdat het genuanceerder is," zei hij. "Maar bij de vorige races presteerden we beter op circuits met hoge downforce dan op circuits zoals Monza en Spa. Elke race is een gevecht vanaf het begin en daarom kunnen we niet voorspellen dat we goed zullen zijn."
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties