9 reacties | 1908x gelezen
29-07-2023 21:56
ewald | Ondanks een veelbelovende aanloop tijdens de Belgische Sprint Race, heeft Oscar Piastri zich moeten neerleggen bij een tweede plaats. Als nieuwkomer in de race had hij gehoopt profijt te kunnen trekken van de safety car, maar na de neutralisatie was hij genoodzaakt zich gewonnen te geven.
Bron: Formule1nieuws
De Positie van Piastri in België
In de Belgische Sprint Race was Piastri aanvankelijk leidend. Desondanks moest hij zijn positie uiteindelijk overgeven en genoegen nemen met een P2 positie. Met de safety car in het zicht, hoopte hij voordeel te kunnen halen, maar na de neutralisatie moest hij zich gewonnen geven.
De Sprint Race op het circuit van Spa-Francorchamps kende een uitgestelde start door de regen die het circuit gedurende het hele Grand Prix-weekend belaagde. Toen de baanleiding uiteindelijk groen licht gaf, was de baan al aardig opgedroogd, waardoor de blauwe banden die voor de race waren voorgeschreven niet de beste keuze bleken te zijn.
Piastri's Strategie en Verloop van de Race
Piastri besloot meteen naar binnen te gaan om intermediates te halen, waardoor hij voor Max Verstappen kwam te liggen. Een ongeluk van Fernando Alonso leidde tot de inzet van de safety car en ondanks dat Piastri na de neutralisatie even de leiding had, wist Verstappen hem snel in te halen.
Reflectie op de Race: "Geen Evenaring van Max"
"Ik ben ontzettend tevreden. We hebben ons best gedaan. We maakten meteen een pitstop toen de safety car naar binnen ging, en daarna leidden we de race een paar ronden. Maar we waren geen evenaring van Max," was de samenvatting na de verkorte race in België.
Toch behaalde Piastri zijn eerste podiumplaats van het seizoen. "Het voelt geweldig om nu als tweede te staan. Ik denk dat onze snelheid erg goed was, op die van Max na dan. Ik moet mijn team bedanken, want de afgelopen drie races waren nogal bijzonder. Zeker gezien hoe we er in het begin voor stonden," zo blikt hij terug.
Het Gevecht om de Leiding
"Ik dacht dat de safety car in mijn voordeel zou werken. Er zouden simpelweg minder ronden over zijn om hem achter me te houden", was de tactiek. Echter, Verstappen was te snel op de Kemmel Straight. "Ik keek achter me in de eerste bocht en dacht dat ik een degelijke herstart had, maar toen ik Eau Rouge bereikte, zat hij al vlak achter me. Ik kon hem op het rechte stuk niet achter me houden. We hebben nog wat werk te doen, maar ik ben erg blij om de punten te pakken", aldus Piastri.
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties