9 reacties | 1010x gelezen
20-07-2023 12:11
ewald | Als een toonaangevende autoriteit in de Formule 1-wereld heeft Ferrari dit seizoen gevochten met enkele uitdagingen, waarbij Charles Leclerc en Carlos Sainz moeite hebben gehad met de prestaties van de Ferrari SF-23. Frederic Vasseur, de teamleider van Ferrari, is echter van mening dat het volledige potentieel van de SF-23 kan worden benut door de juiste set-up beslissingen te nemen, in plaats van voortdurend nieuwe upgrades te introduceren.
Bron: Formule1nieuws
De Juiste Set-up: Het Sleutel Element
Ondanks het behalen van twee podiumplaatsen, bevindt Ferrari zich momenteel op de vierde plaats in het constructeurskampioenschap, met slechts vier top-vijf finishes in de eerste tien races van dit seizoen. Om de prestaties te verbeteren, heeft Ferrari gedurende het seizoen significante veranderingen geïntroduceerd aan de SF-23. Echter, Vasseur is ervan overtuigd dat het maximaliseren van de prestaties van het huidige pakket van race tot race grotere winsten zal opleveren dan enkel voortdurende upgrades.
Vasseur deelde na de Britse Grand Prix zijn inzicht: "Ik ben niet zeker of het ontwikkeling is. Het gaat ook om de set-up tijdens het weekend. Omdat je bij de ontwikkeling, op een gegeven moment, een soort asymptote bereikt met de upgrade... maar met de voorbereiding van het weekend kun je meer bereiken dan dat." Het erkennen van de beperkingen van voortdurende upgrades, benadrukte Vasseur de noodzaak om de prestaties van de auto te optimaliseren met de beschikbare middelen.
De Focus op Maximale Prestaties
Vasseur benadrukte dat het niet mogelijk is om elke week upgrades aan de auto toe te voegen. Terugkijkend op het meest recente raceweekend, was hij van mening dat Ferrari veel beter gebruik had kunnen maken van de mogelijkheden van de huidige auto. Vooruitkijkend naar de race op de Hungaroring, uitte Vasseur optimisme en stelde dat het circuit geschikt is voor Ferrari's huidige aanpak en prestaties. Echter, de belangrijkste zorg van het team blijft het extraheren van de best mogelijke prestaties uit hun huidige pakket.
Vasseur beschouwde de Canadese Grand Prix als hun sterkste optreden tot nu toe, ondanks een teleurstellende kwalificatiesessie die hun resultaat beïnvloedde. Hij herinnerde eraan: "De beste snelheid die we tot nu toe hadden, was in Montreal... de algehele snelheid was zeer sterk. Maar het is waar dat we ook goede punten hebben gescoord tijdens de sprintrace-weekenden."
Omgaan met De Zwakke Punt
Ferrari heeft vooruitgang geboekt in het aanpakken van de belangrijkste zwakke plek van de SF-23, waar beide coureurs, Charles Leclerc en Carlos Sainz Jr., eerder over klaagden - de uitdagende en onvoorspelbare handling van de auto. "Duidelijk hebben we onze grootste zwakte van het begin van het seizoen verbeterd, de instabiliteit, inconsistentie," verklaarde Vasseur. Echter, hij erkende dat dit probleem zich meer kan voordoen in race situaties, vooral wanneer ze in een DRS-trein rijden. "Het lijkt erop dat we veel worstelen, misschien iets meer dan sommigen anderen, wanneer we in de [DRS"> trein zitten."
Optimalisatie van de Performance
Om de strijd aan te gaan met de concurrentie en de prestaties van de SF-23 naar een hoger niveau te tillen, is het essentieel dat Ferrari zich richt op het nemen van slimme set-up beslissingen tijdens de raceweekenden. In plaats van voortdurend nieuwe upgrades te introduceren, zou het team hun aandacht moeten richten op het maximaliseren van de mogelijkheden van het bestaande pakket, met inachtneming van de specifieke kenmerken van elke baan.
Met een verbeterde set-up en aandacht voor prestatieoptimalisatie, is Ferrari goed gepositioneerd om competitiever te zijn en hopelijk de strijd aan te gaan met de voorste gelederen van het constructeurskampioenschap. Door zich te concentreren op het potentieel van hun huidige auto en strategisch slimme beslissingen te nemen, zal Ferrari de weg vrijmaken voor een succesvoller seizoen en zichzelf in een positie plaatsen om de strijd aan te gaan met andere toonaangevende teams in de Formule 1.
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties