Menu
© AlphaTauri
Nieuws

AlphaTauri's upgrades op Silverstone maken Nyck de Vries onzeker over snelheid

9 reacties | 1038x gelezen
08-07-2023 16:11

ewald | Het AlphaTauri-team, met Nyck de Vries en zijn teamgenoot Yuki Tsunoda, kende een uitdagende start van het weekend tijdens de vrijdagse oefensessies voor de Britse Grand Prix van 2023 op het circuit van Silverstone. Na een teleurstellende seizoensstart bracht AlphaTauri acht upgrades naar Silverstone, waaronder een nieuwe achtervleugel, diffuser en vloer voor De Vries en Tsunoda. Echter, geen van beide coureurs kon profiteren van een plotselinge snelheidsverbetering, aangezien De Vries als elfde eindigde in FP1 en vervolgens naar de negentiende plaats zakte in FP2 vanwege een vroegtijdige onderbreking vanwege een lekke band.

Bron: Formule1nieuws

Uitdagingen op vrijdag
Gevraagd naar zijn dag, omschreef De Vries het als "tamelijk moeilijk". Hij voegde eraan toe: "Op dit moment hebben we nog niet kunnen overleggen en analyseren wat we hebben gedaan. We voelden ons redelijk goed in FP1, maar FP2 verliep veel moeilijker. We eindigden de sessie met een lekke band. We zijn niet de enige die upgrades hebben gebracht, dus we zullen zien of ze hebben gewerkt wanneer iedereen alles samenvoegt voor de kwalificatie."

Het was duidelijk dat de vrijdagse sessies niet het gewenste resultaat opleverden voor het AlphaTauri-team. Ondanks de hoopvolle verwachtingen na de upgrades, was er nog werk aan de winkel om de juiste afstelling te vinden en de prestaties te verbeteren.

Positie van AlphaTauri ten opzichte van concurrenten
AlphaTauri was niet het enige team dat upgrades naar Silverstone bracht. Ook Haas en Alfa Romeo introduceerden nieuwe onderdelen om hun prestaties te verbeteren. Haas boekte aanzienlijke vooruitgang, waarbij Kevin Magnussen en Nico Hülkenberg zich van respectievelijk de 19e en 20e plaats in FP1 opwerkten naar de 7e en 17e plaats in FP2. Aan de andere kant worstelden Valtteri Bottas en Zhou Guanyu van Alfa Romeo met hun snelheid en bleven buiten de top 10 in beide sessies.

Jonathan Eddolls, de chief race engineer van AlphaTauri, legde uit dat het team een nieuw aerodynamisch pakket had geïntroduceerd, bestaande uit een vloer, carrosserie, achtervleugel en achterremkanalen. Tijdens FP1 werden verschillende afstellingstests uitgevoerd met zowel de medium als zachte banden om zo de beste data te verzamelen. Helaas bleek de slijtage hoger dan verwacht en de optimale balans op korte runs met de zachte band werd niet gevonden.

Analyse van de upgrades
Het is echter duidelijk dat de geïntroduceerde upgrades voor AlphaTauri potentie hebben. Ondanks de teleurstelling op vrijdag waren er positieve signalen dat de nieuwe onderdelen goed functioneerden. Verder onderzoek en afstemming zijn nodig om de prestaties volledig te benutten.

Het AlphaTauri-team zal hard blijven werken om de prestaties van hun wagens te verbeteren en het potentieel van de upgrades te maximaliseren. Met verdere analyse en afstelling hopen ze op een sterke kwalificatie en race.

Het is nu afwachten hoe de verschillende teams zich verhouden op zaterdag tijdens de kwalificatiesessie en zondag tijdens de race. De Vries en Tsunoda zullen vastberaden zijn om hun ware potentieel te laten zien en zich te meten met hun concurrenten.

Conclusie
De vrijdagse oefensessies op Silverstone waren uitdagend voor Nyck de Vries en het AlphaTauri-team. Ondanks acht upgrades aan de wagen, waaronder een nieuwe achtervleugel, diffuser en vloer, was er geen onmiddellijke verbetering in de prestaties. Het team blijft echter optimistisch en zal hard blijven werken om de balans en prestaties te optimaliseren. Met concurrenten zoals Haas en Alfa Romeo die ook upgrades hebben geïntroduceerd, wordt het een spannend weekend waarin de ware potentie van de teams zal worden getest.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

;