9 reacties | 1037x gelezen
07-07-2023 14:04
ewald | Bijna alle teams in de Formule 1 hebben nieuwe onderdelen voor de Britse Grand Prix. Sommige van deze onderdelen zijn specifiek ontworpen voor het circuit van Silverstone, terwijl andere wijzigingen op de lange termijn gericht zijn.
Bron: Formule1nieuws
Red Bull
Red Bull heeft aerodynamisch voordeel behaald door de inlaat- en uitlaatoppervlakte van de remkanalen aan de voorkant te verkleinen. Dit is mogelijk gemaakt door de lage remvereisten op Silverstone.
Mercedes
Mercedes heeft de achtervleugel aangepast, waardoor deze nu beter aansluit bij de luchtstroming in een breder scala aan rijhoeken. Ook zijn de elementen van de vleugel aangepast om de luchtstroom verder naar beneden de auto in te leiden, wat beter geschikt is voor de snelle bochten van dit circuit.
Alpine
Alpine heeft een herziene voorvleugel ontwikkeld die betere prestaties bij lage snelheden mogelijk maakt door het bandenspoor beter te beheren. Dit heeft geen nadelig effect op de prestaties bij hoge snelheden.
McLaren
Fase twee van de drietraps-upgrade van McLaren is gearriveerd. Er is een nieuwe voorvleugel/neusassemblage, met nieuwe eindplaten en elementen. Ook zijn de achterste remkanalen herzien en is er een nieuwe afdekking rond de achterste draagarm om de luchtstroming aan de achterzijde beter te geleiden.
Alfa Romeo
Alfa Romeo heeft een reeks wijzigingen doorgevoerd om de prestaties in snelle bochten te verbeteren. Dit omvat een nieuwe geometrie onder de vloer, nieuwe vloerdeflectoren en een diffuser met een verbeterde laterale uitbreiding van de luchtstroom. Veranderingen aan de achterste remkanalen en de omhulsels van de achterwielophanging optimaliseren de mogelijkheden die de nieuwe vloer biedt.
Aston Martin
Aston Martin heeft een nieuwe voorvleugel met een kleiner oppervlak, waardoor een gebalanceerd bereik ontstaat dat geschikt is voor dit circuit. Ook is er een nieuwe koelopstelling voor de achterste remschijven, waardoor gebruik wordt gemaakt van de relatief lage remvereisten van het circuit.
Haas
Haas heeft een nieuwe luchtinlaat onder de vloer, die naar verluidt zorgt voor een beter aerodynamisch veld. Dit gaat gepaard met een wijziging aan de omhulsels van de voorste wielophanging om de luchtstroming te sturen. Ook is er een nieuw onderste element voor de straalvleugel.
AlphaTauri
AlphaTauri heeft een belangrijke upgrade geïntroduceerd die specifiek gericht is op het verbeteren van de prestaties van de auto in langzame bochten met een hoge rijhoogte. Het vloeroppervlak, de deflectorplaten, de geometrie van de vloerranden en de diffuser zijn allemaal nieuw. Het koetswerk boven het "coke bottle"-gedeelte is verbreed, waardoor er "een hogere statische druk ontstaat die de mate waarin de verliezen van de voorkant van het wiel invloed hebben op het koetswerk bij gierbewegingen vermindert. Dit genereert meer downforce van de rand van de vloer door verbeterde kwaliteit van de aangeblazen luchtstroom," aldus het team. De achtervleugel heeft een meer beladen middengedeelte en een minder beladen buitenste gedeelte, wat zou moeten zorgen voor een efficiëntere afweging tussen neerwaartse druk en luchtweerstand. Er is een flap verwijderd van de straalvleugel.
Williams
Williams heeft gekozen voor voor- en achtervleugels met minder luchtweerstand voor Silverstone.
Ferrari
Voor Ferrari zijn er geen updates gemeld voor de Britse Grand Prix.
Dit is een overzicht van de upgrades en veranderingen die de teams hebben doorgevoerd voor de Britse GP. Deze aanpassingen zijn bedoeld om de prestaties van de auto's te verbeteren en een voorsprong te behalen ten opzichte van de concurrentie. Het is een voortdurende strijd tussen de teams om nieuwe innovaties en verbeteringen te ontwikkelen, en de Britse GP belooft een spannend evenement te worden waarbij deze nieuwe onderdelen en aanpassingen een belangrijke rol zullen spelen.
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties