9 reacties | 1379x gelezen
06-07-2023 22:08
ewald | Mercedes heeft een nieuwe update meegenomen naar de British Grand Prix in de Formule 1, en de eerste aanpassing is zichtbaar in de opvallende nieuwe voorvleugel. Het nieuwe ontwerp behoudt veel kenmerken van zijn voorganger, zoals de semi-losgekoppelde flap en de verbinding met de endplate. Er is echter ook een grote verandering in hoe de vleugel belast wordt over zijn spanwijdte en hoe deze interageert met de neus. De driehoekige verbinding aan de voorkant van de endplate is vervangen door een meer afgeronde afwerking. Dit heeft niet alleen geleid tot aanpassingen aan de duikplank, maar ook aan de kromming van de endplate zelf. De behuizing van de infrarood bandensensor is ook opnieuw gepositioneerd als gevolg van de herontwerp van de endplate. Deze verplaatsing is duidelijk gedaan op een locatie die de beste prestaties biedt vanuit een aerodynamisch oogpunt.
Bron: Mercedes
De leidende rand van de hoofdplaat heeft nu een meer gevormde contour in het buitenste gedeelte van de vleugel waardoor de onderkant van het element wordt blootgesteld aan de aanstromende luchtstroom. Dit verbetert de contourlijnen die al aanwezig waren. Dit ontwerp doet denken aan oplossingen die door teams werden gebruikt in het vorige reglementaire formaat, maar is iets wat ze duidelijk niet volledig kunnen repliceren vanwege de radiusregels die sinds vorig seizoen van kracht zijn.
Mercedes blijft innoveren
Mercedes staat bekend om zijn voortdurende streven naar innovatie en technologische vooruitgang. Met de introductie van de nieuwe voorvleugel tijdens de British GP laat het team zien dat ze niet stilzitten. De aanpassingen aan de vleugel zijn bedoeld om de aerodynamische prestaties te verbeteren en een voordeel te behalen ten opzichte van de concurrentie.
Aanpassingen voor betere luchtstroom
Een van de belangrijkste veranderingen aan de voorvleugel is te vinden in de contour van de hoofdplaat. Door de buitenste sectie van de vleugel meer contour te geven, kan de luchtstroom beter worden geleid en geoptimaliseerd. Dit draagt bij aan een verbeterde neerwaartse druk en stabiliteit van de auto, wat essentieel is voor het behalen van hoge snelheden en het nemen van bochten met hoge precisie.
Verbeterde interactie met de neus
Een andere opmerkelijke verandering is te zien in de interactie tussen de voorvleugel en de neus van de auto. Door de herprofilering van de inboardsecties van de flappen boven de hoofdplaat wordt de luchtstroom efficiënter gereguleerd. Dit zorgt voor een betere balans en samenwerking tussen de voorvleugel en de rest van de auto, waardoor de algehele prestaties worden verbeterd.
Innovatieve sleufopeningsscheiderbeugel
Mercedes heeft ook gekozen voor een aerodynamisch geoptimaliseerde sleufopeningsscheiderbeugel in de bovenste buitenhoek van de voorvleugel. Deze beugel helpt bij het sturen van de luchtstroom en minimaliseert turbulentie, wat resulteert in een verbeterde aerodynamische efficiëntie. Het gebruik van deze innovatieve technologie toont aan dat Mercedes constant op zoek is naar manieren om hun auto's te verfijnen en te verbeteren.
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties