10 reacties | 3412x gelezen
12-11-2003 19:38
pilatus | Na de vergelijkende test tussen de ‘oude’ Arrows A23 en de Minardi PS03 is het nog steeds niet duidelijk met welk chassis Minardi volgend jaar zal rijden. Sommigen denken dat men de A23 ‘gewoon’ PS04 zal gaan noemen, anderen verwachten dat de beste delen van beide wagens gebruikt zullen worden om een soort hybride wagen in elkaar te sleutelen. En van een compleet nieuw chassis kan geen sprake van zijn gezien het gebrek aan geldmiddelen van het team. Er is echter nog een andere mogelijkheid. Stoddart heeft namelijk niet alleen de A23 gekocht, ook de Arrows A24, de wagen die bedoeld was voor het seizoen 2003, behoorde tot de opgekochte boedel. Stoddart bezit hiermee dus het complete ontwerp, inclusief het intellectuele recht, van de wagen zoals deze ontworpen was door het duo Mike Coughlan en Sergio Rinland. De laatste is uit het gezicht verdwenen, Coughlan werkt momenteel bij McLaren. De mogelijkheid dit ontwerp te gebruiken schijnt serieus te worden overwogen, zeker door de Minardi ingenieurs in Engeland. De ingenieurs van de Italiaanse thuisbasis Faenza zullen wat meer problemen hebben om een ‘oud buitenlands’ ontwerp over te nemen. Een ontwerp wat zo uit het schap getrokken kan worden zal in ieder geval helpen veel kosten te besparen, en er wellicht voor zorgen dat er meer geld in de ontwikkeling van de aërodynamica gestopt kan worden. Want hoewel aangetoond is dat de PS03 geen slecht ontwerp was, heeft het gebrek aan windtunnel ontwikkeling verbeteringen in de weg gestaan.
Bron: Pitpass.com
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties
Dat ze die Arrows inzetten en de rest van het geld in de doorontwikkeling steken.
Minardi zal altijd een zorgenkindje blijven dus het maakt volgens mij niet uit wat ze doen.
D'r Schumi
Ze zullen het inderdaad toch sowieso nooit verder schoppen dan de laatste plaats. Dit is wel natuurlijk een ideale kans om geld te besparen! Komt de continuiteit van het team wel ten goede lijkt me. Kan er eventueel ook wat extra worden getest of een windtunneltje worden gehuurd...
SCHUMI THE BEST
Ze gaan dus gewoon de A23 gebruiken en daar zullen ze eerst bij zeggen dat ze binnen 'korte' termijn de A24 gaan testen, wat dus niet gaat gebeuren wegens -juustem- geldgebrek.
In 2004 rijden met een auto uit 2002 die toen al meestal achterin het veld vertoefde en ook nog competatief zijn?
Dus...
Het klinkt allemaal weer een beetje lost-vast. Echt Minardi-achtig (of is dat gewoon Italiaans?).
Ze zullen volgens mij inderdaad gewoon achteraan blijven rijden en weer menig (financiële) trucs moeten uithalen om überhaupt het einde van het seizoen te halen!
Trouwens, die Sergio Rinland werkt hier bij onze lokale tuning-shop met als specialisme Alfa's en Fiat's :-P
Paul Stoddard is een slimme zakenman en zal volgend seizoen vast weer een konijn uit zijn hoge hoed toveren. Ik denk dat we hem onderschatten....
[quote]Paul Stoddard is een slimme zakenman en zal volgend seizoen vast weer een konijn uit zijn hoge hoed toveren. Ik denk dat we hem onderschatten....[/quote]
ja dat denk ik ook als minardi echt in geldnood zit dat het geen races kan rijden dan betaald hij dnek ik nog wel effe, maar ik denk dat minardi achteraan blijft als er geen grote sponsor word gevonden, misschien een grote rijke rus die er 20 mil per jaar in wil gooien, mar dan moeten ze nog een grote achterstand inhalen en dat doe je niet in 1 jaar dus in 2004 WEER achteraan HELAAS
timi
Tja, ik weet niet hoe Minardi dat gaat doen. Zullen ze de A23 inzetten of van beide wagens de beste onderdelen weghalen en plaatsen in een soort hybride wagen. Het kan ook zijn dat ze het ontwerp gebruiken waarmee Mike Coughlan en Sergio Rinland zijn begonnen.
Paul Stoddart kan natuurlijk niet anders, het geld is er niet om een geheel nieuwe chassis te ontwerpen. Ik denk niet dat Minardi veel zal opschieten. De Arrows A23 blijft een twee jaar oude wagen die aerodynamisch nou niet echt het nieuwste van de nieuwste is.
Wil Minardi deze wagen echt competetief maken zullen ze een hele grote sponsor moeten vinden. Het kost veel geld om de wagen geschikt te maken voor volgend seizoen. Er moet flink aantal uren in de windtunnel doorgebracht worden. Ik denk niet dat Minardi daar het geld voor heeft.
Mochten ze de middelen niet hebben, dan wordt het weer een frustrerend seizoen voor Stoddart en co. Maar daar is inmiddels niets nieuws onder de zon.
We zullen zien of het veel helpt, maar denk dat ze ergens achteraan blijven rijden.