Menu
© Alfa Romeo
Nieuws

Alfa Romeo Strijdt om de Ontwikkeling in het Middenveld van de Formule 1: Zhou Guanyu aan het Woord

9 reacties | 1015x gelezen
04-07-2023 19:49

ewald | Het team van Alfa Romeo bevindt zich momenteel in een lastige positie in het middenveld van de Formule 1. Terwijl andere teams aanzienlijke vooruitgang hebben geboekt, heeft Alfa Romeo de afgelopen weken juist terrein verloren. Zhou Guanyu, coureur van Alfa Romeo, heeft toegegeven dat het team moeite heeft om het ontwikkelingstempo bij te benen. Met de komende upgrades tijdens de Grand Prix van Groot-Brittannië op het beroemde circuit van Silverstone, hoopt het team echter weer terrein te kunnen winnen en zich te kwalificeren op betere startposities.

Bron: Formule1nieuws

Strijd in het Middenveld
De Formule 1 van 2023 kenmerkt zich door een uiterst competitieve strijd in het middenveld, waarbij teams voortdurend nieuwe onderdelen introduceren om een voordeel te behalen. Helaas is Alfa Romeo er niet in geslaagd gelijke tred te houden met de concurrentie. Tijdens de Oostenrijkse Grand Prix kwalificeerden zowel Valtteri Bottas als Zhou Guanyu zich respectievelijk als 14e en 17e. Bottas kampte met schade aan zijn voorvleugel, terwijl Zhou moeite had om het tempo bij te houden en uiteindelijk op de twaalfde plaats eindigde, op één ronde achterstand. Alleen AlphaTauri en Haas hadden nog slechtere races. Door de punten die Nico Hülkenberg van Haas wist te behalen tijdens de sprintrace, is Alfa Romeo zelfs gezakt naar de achtste plaats in het kampioenschap, slechts twee punten voor op Williams.

Achterblijvende Ontwikkeling
Gevraagd naar zijn zorgen over het feit dat het team niet snel genoeg met updates komt te midden van de ontwikkelingsstrijd in 2023, gaf Zhou toe dat Alfa Romeo moeite heeft om bij te blijven. Hij wees erop dat grote teams meerdere upgrades kunnen introduceren als er één niet werkt, terwijl Alfa Romeo vastzit aan wat ze aan het begin van het seizoen hadden gepland. Het is duidelijk dat het team zijn uiterste best doet, maar het is geen gemakkelijke opgave. Zhou benadrukte dat de verschillen in prestaties minimaal zijn, vaak slechts duizendsten van een seconde. Hij wees erop dat hij twee keer de tweede kwalificatieronde heeft gemist met een totale marge van slechts 0,006 seconde over twee ronden.

Grip en Aerodynamische Belasting
De Alfa Romeo C43 van 2023 staat niet bekend om grote gebreken, maar het team heeft moeite om de algehele grip en aerodynamische belasting te verbeteren. De upgrades die tijdens de British Grand Prix op Silverstone worden geïntroduceerd, vormen een volgende stap in dat proces. Gezien de minimale marges in het middenveld, hoopt het team uit Hinwil dat deze upgrades voldoende voordeel bieden om zich beter te kunnen kwalificeren. Xevi Pujolar, hoofd van de baanengineering, benadrukte dat alles zeer nauw luistert. Van de ene race naar de andere kan het voordeel naar de ene kant of de andere kant doorslaan. Op dit moment was het niet genoeg voor Alfa Romeo om voor de punten te strijden. Pujolar erkent dat er nog steeds ruimte is voor verbetering in de kwalificaties, en hij kijkt uit naar de nieuwe onderdelen die tijdens de komende dagen zullen arriveren.

Vooruitzichten en Verwachtingen
Bottas verwelkomt de upgrades, maar benadrukt dat het team veel meer nodig heeft dan alleen het pakket voor Silverstone om het tij te keren. Hij wijst erop dat sommige teams dit weekend stappen hebben gezet, terwijl Alfa Romeo geen nieuwe onderdelen heeft geïntroduceerd. In een sport waar de marges zo klein zijn, betekent dit dat je meteen op achterstand staat. Bottas is van mening dat de upgrades essentieel zijn, maar dat er nog veel meer nodig is om competitief te zijn.

Conclusie
Alfa Romeo staat voor een uitdaging in het middenveld van de Formule 1. Het team heeft moeite om het ontwikkelingstempo bij te benen en is achterop geraakt ten opzichte van de concurrentie. Met de komende upgrades tijdens de Grand Prix van Groot-Brittannië hoopt het team zich te herstellen en zich te kwalificeren op betere startposities. De nauwe marges in het middenveld maken de competitie intens en elke kleine verbetering kan het verschil maken. Alfa Romeo en Zhou Guanyu zijn vastberaden om terug te vechten en hun positie in het kampioenschap te versterken. De komende races zullen uitwijzen of de upgrades en verbeteringen voldoende zijn om de concurrentie te overtreffen en de weg naar succes te vinden.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

;