9 reacties | 1360x gelezen
11-04-2023 10:25
ewald | Volgens Ferrari-teambaas Frederic Vasseur heeft Ferrari moeite om het "megagrote" voordeel van Red Bull in de DRS-zones te begrijpen.
Bron: Formule1nieuws.nl
Terwijl Ferrari in de eerste race een hogere lineaire snelheid liet zien, kon Max Verstappen van Red Bull zijn superieure tempo in de DRS-zones gebruiken om op te klimmen naar de tweede plaats in Saoedi-Arabië. Vasseur zegt dat het team probeert te begrijpen hoe ze zo'n voordeel kunnen verzinnen en op dit gebied kunnen verbeteren. Terwijl Ferrari een deel van het gat heeft gecompenseerd, doet Red Bull het iets anders en beter.
Een nadere blik op de snelheden tijdens de beste kwalificatieronden voor Max Verstappen en Carlos Sainz in Melbourne laat zien dat de Red Bull het grootste deel van de ronde sneller was. Sainz was opmerkelijk sneller door bocht 5 en 9, maar de Red Bull kon eerder hogere snelheden halen in de DRS-zones. In Saoedi-Arabië was Red Bull de hele ronde comfortabel sneller in vergelijking Ferrari. Hoewel het verkeer en de baanomstandigheden een factor kunnen zijn, lijkt het erop dat Vasseur's beoordeling van Red Bull's jaar-op-jaar-prestaties groter zou kunnen zijn dan hij denkt voor dit seizoen.
Als je topsnelheden vergelijkt, komt Ferrari overeen met 306 km/u, maar Red Bull heeft er een extra 7 km/u in geslaagd. Leclerc's P2-inspanning van 2022 laat zien dat hij 2 km/u sneller is dan Sainz in 2023 door het enorme hogesnelheids-gedeelte tussen bocht 6 en 11, en 9 km/u sneller dan pole-sitter Perez. Het vermogen van Red Bull om eerder hogere snelheden te halen in de DRS-zones heeft hen echter een voordeel gegeven ten opzichte van Ferrari. Terwijl Ferrari op dit gebied voor verbetering vatbaar is, doet Red Bull iets anders en beter.
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties