Menu
© Mercedes
Nieuws

Mercedes en Formule1 reageren op racistische uitspraken Piquet

10 reacties | 579x gelezen
29-06-2022 07:44

ewald | Nelson Piquet, de drievoudige wereldkampioen ligt onder vuur nadat er een interview is opgedoken waarin hij racistische opmerkingen plaatst richting Lewis Hamilton.

Bron: Motorsport

Tijdens het interview keek hij terug op het incident tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton in Silverstone. Piquet gebruikte het n-woord voor Lewis Hamilton.

Het is een interview uit november welke hij had met Motosports Talk. Echter de beelden kwamen pas kortgeleden naar buiten. Op sociaal media ontstond er direct ophef over de uitspraken van Piquet. De reacties die vanuit de Formule1 wereld komen zijn erg fel.

Zowel Hamilton als Mercedes kwamen beide met een statement naar buiten naar aanleiding van de ophef. De Formule1 is erg duidelijk hierin. "Racistisch of discriminerend taalgebruik in wat voor vorm dan ook is onacceptabel en hoort niet thuis in de samenleving. Lewis is een grote ambassadeur voor onze sport en verdient respect."


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Gallardo
Hoofdredacteur

Ik ben sowieso tegen discriminatie in welke vorm dan ook. Echter, wat ik mij dan afvraag is waarom het bijna 7 maand duurt voordat dit bekend is/openbaar word gemaakt. Zeker in deze digitale wereld is dat een enorm lange periode. Alles ligt op straat tot aan het vreemdgaan van Waylon aan toe en dit word onder de pet gehouden? Daar geloof ik dus niet in, dit is naar buiten gebracht op een tijdstip welke voor Hamilton, net voor de Britse GP dus, van belang is.

1 29-06-2022 10:17:33
cajos
Bronze Member

Ze doen er alles aan om Max uit zijn concentratie te halen voor de wedstrijd op Silverstone , anders hadden ze het gebeurde wel eerder aangehaald maar Max zal daar niet wakker van liggen.

29-06-2022 20:13:57
arts3
Silver Member

Mercedes wil perse de grand prix van Silverstone winnen.Maar ik vraag me af hoe wiillen ze dat klaarspelen met teamgenoot Russell die sneller is dán Hamilton en
Ferrari die nog sneller is zij het minder betrouwbaar.En dan Redbull met 6 ovewinningen lastig te verslaan.

0 30-06-2022 15:43:43
KawaEd
Senior Member

Je kan tegenwoordig niets meer zeggen of een eigen mening hebben of de media en zogenaamd politiek correcte figuren en media duiken er bovenop.
Hij zei niks bijzonders maar werd anders begrepen.....wat een lulkoek allemaal.......en Hamilton drijft zijn mening te ver door en houdt vast aan zijn zgn. "rascismedoelen ".....zullen we weer gaan racen?

0 01-07-2022 00:12:29
Geeke
Silver Member

Niet alles draait om Max...
Maar wát precies heeft hij gezegd, weet iemand dat? Lijkt me wel handig te weten om daadwerkelijk te kunnen oordelen.
Een overwinning voor Mercedes zit er in, als Max en Pérez elkaar eruit rijden, Leclerc uit valt en Sainz ook weer een dingetje heeft. Dan kan Russel winnen en Alonso op de tweede plek:)

0 01-07-2022 10:26:25
KawaEd
Senior Member

@Geeke.......What I said was ill thought out, and I make no defense for it, but I will clarify that the term used is one that has widely and historically been used colloquially in Brazilian Portuguese as a synonym for ‘guy’ or ‘person’ and was never intended to offend.

Originele verklaring van Nelson

0 01-07-2022 12:19:38
RCH
Junior Member

Typische "witte mannen" reacties weer hier. Echte VOC mentaliteit!

2 01-07-2022 20:03:29
KawaEd
Senior Member

Wat een ongelooflijke domme opmerking!.......

02-07-2022 00:13:58
RCH
Junior Member

Dank je voor de bevestiging!

03-07-2022 19:16:55
Geeke
Silver Member

Wat ik heb begrepen is dat het wel degelijk een foute uitspraak was, zijn verklaring is een slap excuus. Terecht dus, racisme behoort eindelijk eens uit de wereld worden geholpen, veel te primitief.

0 02-07-2022 07:52:53
;