Menu
© Red Bull
Raceverslag

Max Verstappen wereldkampioen 2021 na winst in Abu Dhabi

11 reacties | 1092x gelezen
12-12-2021 16:08

bvonk | Lewis Hamilton leek lang onderweg om de winst en het WK te pakken. Maar dankzij een safety car kwam er in de allerlaatste ronde nog een kans voor Max Verstappen en de Nederlander maakte daar goed gebruik van.

Bron:

Later meer.

GP Abu Dhabi 2021 - Yas Marina Circuit

PosNrCoureurTeamRondenTijdGridPunten
133Max VerstappenRED BULL RACING HONDA581:30:17.34526
244Lewis HamiltonMERCEDES58+2.256s18
355Carlos SainzFERRARI58+5.173s15
422Yuki TsunodaALPHATAURI HONDA58+5.692s13
510Pierre GaslyALPHATAURI HONDA58+6.531s10
677Valtteri BottasMERCEDES58+7.463s8
74Lando NorrisMCLAREN MERCEDES58+59.200s6
814Fernando AlonsoALPINE RENAULT58+61.708s4
931Esteban OconALPINE RENAULT58+64.026s2
1016Charles LeclercFERRARI58+66.057s1
115Sebastian VettelASTON MARTIN MERCEDES58+67.527s0
123Daniel RicciardoMCLAREN MERCEDES57+1 lap0
1318Lance StrollASTON MARTIN MERCEDES57+1 lap0
1447Mick SchumacherHAAS FERRARI57+1 lap0
1511Sergio PerezRED BULL RACING HONDA55DNF0
NC6Nicholas LatifiWILLIAMS MERCEDES50DNF0
NC99Antonio GiovinazziALFA ROMEO RACING FERRARI33DNF0
NC63George RussellWILLIAMS MERCEDES26DNF0
NC7Kimi RäikkönenALFA ROMEO RACING FERRARI25DNF0



❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Wilco-S
Rookie

Gefeliciteerd met je wereldtitel Max.
Blij dat ik geen Mercedes rij,
Wat een slechte verliezers.

0 12-12-2021 16:55:46
arts3
Silver Member

Max gefeliciteerd met je wereldkampioenschap.En Olaf Mol bleef Hamilton maar prijzen dat ie zo geweldig was.Tot de Safety car de baan op kwam..
Maar we zijn nog niet van Olaf af las ik.

0 12-12-2021 17:06:37
Speedster
Bronze Member

Die Toto is zo door het ijs gezakt. Hele seizoen al bezig met protesten. Slechte verliezer....hopelijk bloed het nog een tijd na. Zou Mercedes niet verkeerd staan als zij een nieuwe team manager aanstellen.

0 12-12-2021 17:42:23
Speedster
Bronze Member

Maar Max.....GEFELICITEERD!!!! Je hebt het verdient.

0 12-12-2021 17:43:06
dok418
Rookie

ik ben al 40 jaar fan van de f1 maar wat we vandaag gezien hebben is het slechtste toneelstuk in jaren
blij voor max en wel verdiend maar ze moeten het wel eerlijk spelen max had zeker geen kans als alles was gegaan zoals het moest want had er de wagen niet voor mercedes was wel sneller en wat ze op het einde hebben opgevoerd tart wel alle verbeelding die stewards kennen er niets van sukkels zijn het

1 12-12-2021 20:32:53
Speedster
Bronze Member

Gedeeltelijk met je eens. Maar als je het hebt over hoe het had moeten gaan was max al eerder in seizoen kampioen geweest. Mercedes (lees Toto) speelt een heel vuil spel buiten de baan en weet de FIA met zich mee te krijgen. Dus dat deze Max zijn kant op valt is helemaal oke. Onder aan de streep moet FIA ook een bijscholing krijgen....vreselijk clubje!

12-12-2021 22:09:51
RCH
Quite a regular

Heel vreemd einde aan de wedstrijd met dank aan de FIA. Zowel Max als Lewis verdienden het kampioenschap. Jammer dat de FIA een net zo´n grote rol heeft gespeeld als de coureurs. Wellicht dat ze volgend jaar de coureurs laten racen en duidelijk zijn over de regels en straffen. Dit zou de sport ten goede komen. Hoe dan ook een wereldkampioen die het verdiend heeft!

0 12-12-2021 22:01:19
Garfield
Senior Member

Ik vraag mij nog steeds één ding af. Is het al bekend waarom Perez moest opgeven? Ik heb wel een gedachte, maar misschien is er wel wat bekend geworden.

3 14-12-2021 21:42:42
arts3
Silver Member

Perez had al te veel van zijn auto gevergd bij het ophouden van Hamilton.Voor alle zekerheid moest
Hij maar de race beëindigen.

15-12-2021 12:53:30
Garfield
Senior Member

Het zal best Arts3. Ik denk alleen wat anders. Ik denk dat hij met te weinig benzine is vertrokken. Zo kon hij wat sneller zijn. Alleen niet finishen.

17-12-2021 20:19:14
arts3
Silver Member

A Legend,hij heeft hem mede kampioen gemaakt,en uiteindelijk gered door die Canadees.

18-12-2021 17:08:41
;