Menu
© Mercedes
Nieuws

Hamilton: "Nee, ik heb totaal geen spijt van de crash"

10 reacties | 1037x gelezen
19-07-2021 09:05

ewald | Het was gisteren de achtste keer dat Lewis Hamilton de Grand Prix van Groot-Brittanniƫ wist te winnen.

Bron: Formule1nieuws

Hij was erg blij dat hij gisteren won op zijn thuis circuit. Hij wist te wel op een dubieuze manier te winnen van Max Verstappen.

Hamilton laat in de Britse Media weten dat hij erg blij is met de overwinning en dat de schuld van de crash ligt bij Verstappen.

"Ik vind dat hij minder agressief had moeten rijden richting bocht 6. Ik zat al naast hem en onze wielen raakte elkaar. Ik heb hem voldoende ruimte gegeven om door de bocht te komen. In bocht 9 zat ik aan de binnenkant. We hadden beide geen zin om gas terug te nemen. Met een crash als resultaat. Ik heb daar straf voor gekregen. Ik wist ook niet dat hij in het ziekenhuis was voor controle."

"De crash heeft er niet voor gezorgd dat ik minder blij ben met de overwinning. Het was al even geleden dat ik in contact ben gekomen met een andere coureur tijdens het races. Maar als je zo agressief rijdt als Max dan is het gewoon onvermijdelijk. Je weet dat als je zo'n rijstijl hebt als Max deze dingen gaan gebeuren."

"Ik zal me tijdens een gevecht met een coureur me nooit inhouden. Ik schaam me ook niet voor wat er gebeurd is. Ik ben in het gat gedoken wat ik zag. We hebben de punten hard nodig voor het kampioenschap."


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Gallardo
Hoofdredacteur

Mister BLM moet zich dood schamen voor zijn gevaarlijke actie, ik had altijd respect voor de rijder Hamilton maar dat is nu toch wel ernstig bekoeld geraakt hoor.

2 19-07-2021 09:15:49
RCH
Rookie

Vreemd dat mijn eerdere reactie verwijderd is. Ik dacht dit dit een open site was, waar geen censuur van toepassing is als het anti racisme opmerkingen betreft. Ik vindt dit een walgelijke actie. Zeker als hoofdredacteur zijnde.

Edit Gallardo: Ik heb geen berichten verwijderd, zag en zie ook geen enkele reden daartoe.

20-07-2021 19:30:24
RCH
Rookie

Toch vreemd dat mijn eerste reactie onder deze post verdwenen is. Maar als jij zegt dat je dat niet gedaan hebt, zal ik je geloven. Ik ga uit van het positieve in de mens.

24-07-2021 12:14:38
f1stevie
Silver Member

dit hoort bij de race... geen van de 2 die wil plooien.... jammer dat LH er mee wegkomt
er was volgens mij plaats genoeg en die straf ja .... als LH dan echt schuldig is... dan in 10 sec heel erg weinig ... hoop zulke gevechten mee te zien

0 19-07-2021 12:46:39
RuudK
Silver Member

Ongelukken horen bij racen op het scherpst van de snede. Alleen jammer dat Lewis zich niet bij de feiten houd. Hij lag niet gelijk met Max, zoals hij aangaf, blijkt simpelweg uit het feit dat je anders niet met een voorwiel het achterwiel van Max kan aantikken. Hij kwam hier een klein, heel erg klein beetje op terug, bij Jack maar nog steeds geen greintje zelfreflectie. Zijn inhaalactie later op Leclerc, in dezelfde bocht, liet zien dat hij de binnenkant had kunnen houden.

Je bent pas een groot sportman in mijn ogen als je een fout kan toegeven, dat is alles wat hij had hoeven doen en dat had de uitslag niet veranderd. Alleen is zijn ego de laatste jaren iets te groot geworden en zijn fouten altijd de schuld van anderen. Bij zijn verlies de voorgaande races heeft het team het fout gedaan en bij een ongeluk de ander, jammer dit te zien en sportman onwaardig.

1 19-07-2021 13:05:33
Jan1947
Bronze Member

Het voelt ook niet goed dat iemand, die zijn tegenstander de baan afrost, die daarvoor als schuldige wordt aangewezen en die daarvoor dus straf krijgt uiteindelijk met 25 punten op zak naar huis gaat. Dat staat haaks op mijn gevoel voor rechtvaardigheid en het verpest de sport.

20-07-2021 16:48:07
bvonk
Moderator

Was racen maar ook echt de fout van Hamilton. Ben benieuwd of de strijd tussen Lewis en Max nu echt gaat los barsten en er meer van dit soort dingen gaan komen. Seizoen is nog lang niet voorbij.

1 19-07-2021 13:51:34
Jan1947
Bronze Member

Ik zat te wachten op een sportieve strijd, scherp op de snede maar fair. En niet op een partijtje rammen. Zoals ze zelf zeggen: met respect. Nou dat respect was dit keer ver te zoeken. Op de baan niet en in de interviews na afloop ook niet.

20-07-2021 18:43:31
dirk2336
Quite a regular

even later deed hij het nog een keer bij Lecler en die lukte wel. De Ferrari moest wel over de kurbs buiten de baan gaan om een botsing te voorkomen. Zou Verstappen dit ook geprobeerd hebben? ik gok er sterk op van wel....het zal nog wel vaker fout gaan denk ik in de toekomst.

1 19-07-2021 15:39:52
dirk2336
Quite a regular

toevoeging, de wijze waarop Hamilton zijn overwinning viert geeft aan wat voor een "sportman" het is.....