Menu
© Mercedes
Nieuws

Pitstop vertraagt na vraagtekens over snelheid bij Red Bull

3 reacties | 1554x gelezen
25-06-2021 09:00

ewald | Vanaf de Grand Prix van Hongarije komen er strengere regels rondom de pitstops. Deze regels zouden vooral te maken hebben met de definities van wanneer een wielmoer nu echt vast zit aan een band.

Bron: Racefans

Door deze regels moeten de pitstops vooral veiliger worden. Naar alle waarschijnlijkheid worden de pitstops hierdoor ook trager.

Momenteel is het zo dat monteurs middels een druk op een knop op de wheelgun aangeven wanneer de wielmoer vast zit. Als dat bij alle wielen gedaan is dan registreert de software dat en springt het licht op groen. Er is, tot nu toe, geen definitie van wanneer een wielmoer nu echt vastzit. Dat verschilt per team en kan tijdwinst maar ook onveilige situatie in de kaart spelen.

De FIA heeft vanaf de Grand Prix van Hongarije strengere definities gemaakt van wanneer een wielmoer nu echt vastzit. De software hiervoor wordt dan bij alle teams hetzelfde.

Ook zal er een vertraging komen in de software van 0,15 seconden tussen de registratie dat de wielmoer vastzit en dat de software het registreert. Na de laatste band die vast gezet wordt komt daar nog eens 0,2 seconden vertraging bovenop om er zeker van te zijn dat de banden ook echt vastzitten aan de auto.

Deze strengere maatregelen zouden het gevolg zijn doordat sommige teams twijfel hebben over de manier waarop Red Bull haar pitstops doet. Regelmatig zitten ze onder de twee seconden en dat roept vragen op bij andere teams.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Geeke
Gold Member

Dus uit jaloezie.... Het was toch niet Red Bull die wielmoer problemen had. Vage actie dit.

0 25-06-2021 11:23:14
arts3
Silver Member

Je kunt je afvragen uit welke koker deze maatregel komt.Dit had moeten gebeuren toen bij Haas de wielen van de auto’s liepen,maar bij Redbull geen enkel probleem.
Wel speelt het Mercedes in de kaart en dat komt ze momenteel goed uit!

0 25-06-2021 11:46:21
Jan1947
Silver Member

Er is bij Red Bull nog nooit iets fout gegaan met loszittende wielen. Ze werken gewoon erg goed en dat komt omdat het een fantastisch team is wat geen gelegenheid ongebruikt laat om pitstops te oefenen En bovendien, hoe kan je zeker zijn dat de banden echt vastzitten als je 0,2 seconden vertraging inbouwt nadat de laatste band vast zit? Wat kan je in die 0,2 seconden doen? Dit is echt de waanzin ten top en teams weten nu dat ze snellere concurrentie af kunnen remmen door een onzinnige verdachtmaking bij de FIA te deponeren.

0 25-06-2021 20:20:19
;