Menu
© Red Bull
Nieuws

Horner: "Het ging bij Renault om de marketing en niet om de sport"

1 reactie | 432x gelezen
02-06-2021 12:14

ewald | Volgens Christian Horner was het bij Renault onder zijn vorige leiderschap alleen maar te doen om de marketingdoeleinden in de Formule1.

Bron: Formule1nieuws

De samenwerking tussen Red Bull en Renault leverde, voorafgaand van het Hybride tijdperk, vier opeenvolgende titels op. Ze wonnen zowel de coureurs als de constructeurs titels.

Dat veranderde toen de reglementen veranderden. Renault was niet in staat om net zo'n sterke motor te bouwen als Mercedes. Het lukte het team van Horner maar niet om met Mercedes te wedijveren.

Horner heeft meerdere keren een bezoek gebracht aan het hoofdkantoor van Renault. Dit om te de toenmalige CEO te overtuigen om meer te investeren in de Formule1. Helaas waren toen de sportprestaties niet de hoogste prioriteit van Renault.

"Ik heb vier keer om de tafel gezeten met de toenmalige CEO, Carlos Gosh om hem te overtuigen. Helaas heeft dat niet uitgepakt zoals we wilden. Het is zonde van het geld geweest wat ze toen aan het uitgeven waren. Als ze iets meer uitgegeven hadden toen en het verstandiger hadden uitgegeven dan hadden ze waarschijnlijk wel een rendement eruit kunnen halen."

"Helaas was de Formule1 gewoon een marketingtool van hun. De CEO had geen enkele passie of gedrevenheid voor de sport. Dan kan je ook niet verwachten dat de rest van de organisatie dat wel zou hebben.

"De huidige CEO heeft dat wel. Je zal zien dat het ten goede komt van de resultaten en prestaties van het team." Aldus Horner


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

bvonk
Moderator

Als Red Bull geen drankjes kan verkopen zal het voor Red Bull Racing ook snel afgelopen zijn. Het is dus allemaal marketing. De marketing werkt natuurlijk het beste als en goede prestaties zijn zoals meedoen of het winnen van het WK.

0 02-06-2021 13:15:50
;