11 reacties | 4118x gelezen
22-03-2019 17:33
ewald | De Formule1-gekte die in Nederland is opgelaaid sinds Max zo lekker aan de weg timmert, is ook buiten onze landsgrenzen niet onopgemerkt gebleven.
Bron: Formule1nieuws
De groeiende aantrekkingskracht van de Nederlandse coureur en daarmee de interesse voor de Formule 1 wordt ook wel “Max Mania” genoemd. Het Amerikaanse mediabedrijf Liberty Media, die sinds 2017 volledig eigenaar is van de Formule1 vindt deze ontwikkeling mateloos interessant.
Er wordt nu aan diverse kanten bekeken of de hype rond Max gesmeed kan worden in een bepaalde formule, zodat de “Max Mania” gekopieerd kan worden en in andere landen uitgerold kan worden.
De voorzitter van de Formula One Group vertelt aan AutoHebdo “Als je ziet welk effect Max Verstappen op Nederland heeft, dan zie je wat een impact een coureur kan hebben” en “Als je een sport in een land wilt introduceren, helpt het enorm als je een succesvolle landgenoot in die sport hebt”.
Liberty Media ziet enorme kansen voor bijvoorbeeld de Chinese of Amerikaanse markt: “Het zou geweldig zijn als een Amerikaanse coureur in de Formule1 weten te krijgen, maar dat geldt ook voor een Chinese of vrouwelijke coureur”.
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties