Menu
© Mercedes
Nieuws

Hamilton houdt rekening met pensioen

15 reacties | 8977x gelezen
20-03-2019 14:31

ewald | Het kan niet altijd feest blijven, heeft waarschijnlijk huidig vijfvoudig-wereldkampioen Lewis Hamilton gedacht.

Bron: Formule1nieuws

De Brit die dit weekend op de tweede plek eindigde achter zijn Mercedes-teamgenoot Valtterie Bottas, voelt al even de hete adem van nieuw komend talent in zijn nek.

De 33-jarige Hamilton heeft een half jaar geleden zijn horizon verbreed en een samenwerkingsverband aangegaan met het modemerk Tommy Hilfiger. Dit resulteerde in een lancering van het eigen combo-merk: het kenmerkende rood-witte logo-vlak van Hilfiger met in het midden een Keltische H van Hamilton. Ruim een week voor de race lanceerde Hamilton op de Paris Fashion Week zijn eerste voorjaarscollectie. Hamilton die momenteel goed is voor 57.000.000 dollar per seizoen, zal niet zozeer om geld verlegen zitten. Echter racen kan hij niet voor eeuwig en men moet het ijzer smeden als het heet is, moet hij gedacht hebben.

Op de vraag of hij altijd al zo’n modepaardje is geweest, antwoordt Hamilton voor het blad L’Officiel: “Mijn passie voor mode begon in mijn tienerjaren. Ik zat helemaal in de hiphop-scene en keek altijd naar de muziekvideo's. Tupac was mijn held. Ik herinner me trouwens nog steeds het moment dat Tommy Hilfiger de campagne met R&B-zangeres Aaliyah uitbracht, dat vond ik geweldig! Een andere mijlpaal was toen ik voor het eerst een fashionshow bijwoonde. Dat is zo energiek en dynamisch, net als de sfeer op de racebaan eigenlijk!”

In dit interview wordt hem gevraagd hoe hij zijn nieuwe kledinglijn zelf omschrijft: “Urban chic. Ik houd van streetstyle gemixt met luxe merken. Ik ben nu al benieuwd hoe mensen deze items zullen dragen en combineren. Waarschijnlijk zullen niet veel mannen mijn roze trainingspak durven te dragen”. Zoals we weten is Hamilton niet vies van wat extra aandacht en showt zijn collectie als een volleerd model. Ontbloot bovenlijf, tattoos zichtbaar en kleurrijk ondergoed in de kenmerkende Hilfiger kleuren. Hilfiger wil duidelijk van een ietwat stoffig imago af.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

;