9 reacties | 2334x gelezen
12-03-2019 11:00
Gallardo | Ferrari en Philip Moris hebben al een hele lange samenwerking, eerst onder de merknaam Marlboro maar doordat tabak reclame in de ban werd gedaan gingen de beide bedrijven met elkaar verder als partners. Vanaf dit jaar verscheen Mission Winnow als teamnaam voor Ferrari en was het prominent aanwezig op de auto’s en teamkleding. Toch rijden de rode bolides dit weekend niet met de logo’s en naam van Mission Winnow op de auto’s.
Bron: Motorsport-total.com
De reden hiervoor is dat er met geen enkele mogelijkheid een terug leiding mag zijn qua tabak reclame of iets dergelijks in Australië. De wetgeving hieromtrent is dusdanig strak dat Zowel Philip Morris als Ferrari besloten hebben om zonder logo’s en/of welke vermelding dan ook te gaan rijden aanstaand weekend.
“Wij zijn hier om te blijven. Mission Winnow zal ook in de rest van het seizoen de titelpartner van Ferrari blijven. De wijzigingen welke wij hebben doorgevoerd zullen slechts alleen voor Australië gelden”, aldus een woordvoerder van Mission Winnow in een Twitter bericht. “Het gaat ons er niet om het verkopen van tabak of welke soort aanverwante artikelen te stimuleren. Het is voor ons een merk welke wij onder de aandacht willen gaan brengen. Alleen is de wetgeving in Australië en de staat Victoria in het speciaal zo streng omtrent tabak reclame dat wij hebben moeten afzien om tijdens deze race prominent aanwezig te willen zijn op de auto’s en teamkleding”.
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties