Menu
© Red-Bull
Nieuws

Horner niet tevreden.

10 reacties | 2895x gelezen
15-09-2018 17:28

ewald | Ondanks een plek op de eerste startrij voor de Grand Prix van Singapore is Christian Horner niet helemaal tevreden.

Bron: BBC

Volgens hem hadden ze echt kans op pole positie. Helaas hadden ze hun zaken nog niet helemaal optimaal voor elkaar.

"Er was echt een kans voor Max Verstappen op de pole positie. Hij reed een fantastische ronde. De balans was nog niet helemaal optimaal na de problemen in een eerdere sessie. Het oplossen van wat problemen met onder andere de balans heeft er volgens mij voor gezorgd dat we niet op pole positie zijn geëindigd."

"We hebben een competitieve auto momenteel. Maar er zijn gewoon nog wat problemen met de Renault motor." Aldus Horner



❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Geeke
Silver Member

Dus de problemen met de balans ligt aan de motor?

4 15-09-2018 18:21:31
cajos
Bronze Member

Begrijpend lezen is nou eenmaal niet voor iedereen weggelegd.

15-09-2018 19:36:09
J-TuRismo
Gold Member

@Cajos

Moet toch wel toegegeven dat het er wat krom staat. Ik vind het wel opvallend dat Horner ontevreden is, want voor plek 2 had ik niet getekend. Dat Red Bull beter voor de dag zou komen omdat topsnelheid hier minder belangrijk is, klopt. Echter het inferieure acceleratievermogen van de Renaultmotor leek mij te groot voor een plek op de eerste rij.

15-09-2018 20:24:13
Jan1947
Bronze Member

Ja Geeke!!!!
Afwijkende engine mapping en fouten in het afremgedrag van de motor kunnen de balans enorm verstoren.

16-09-2018 08:01:16
Geeke
Silver Member

at Cajoals, zoals het verhaal geschreven staat was de vraag terecht, en Jan was zo vriendelijk het te bevestigen en uit te leggen. Dus ofwel hebben wij het verkeerd geïnterpreteerd of jij was te snel met bij de hand zijn.

16-09-2018 11:11:35
Sicko
Gold Member

Niet te geloven wat Verstappen heeft gedaan, De wagen van Verstappen mist zo;n 75 pk en en hij qualificeert slechts op 0,3 seconden afstand van degene die die 75 pk wel tot zijn beschikking heeft.

3 15-09-2018 21:00:04
J-TuRismo
Gold Member

Ik begreep ook later dat Verstappen in zijn tweede en initieel snellere run weer een probleem met de engine mapping had, waardoor hij zich niet heeft kunnen verbeteren.

15-09-2018 23:42:07
F1Fan76
Moderator

@Sicko, moet je eens nagaan hoe groot de afgang voor Vettel en Raikkonen moet zijn. Het schijnt dat de Ferrari momenteel de meeste pk’s heeft, en die staan beide achter hem.

16-09-2018 08:58:47
Sicko
Gold Member

@F1Fan76
Terwijl het chassis van de Ferrari en de Mercedes al jaren echt niet meer onderdoet voor dat van de Red Bull. Het is alleen nog maar frappant dat Newey hetzelfde vanachter de tekentafel doet wat ze bij Mercedes en Ferrari uit de computer halen.

16-09-2018 09:41:22
Nafta
Senior Member

Graag dit forum vrijhouden van sarcasme/onder de gordel opmerkingen naar andere forumposters cajos. Ik lees regelmatig ook andere nl f1 sites en hoe sommige daar elkaar afbranden is niet normaal. Deze site steekt daar positief bij af tot nu toe.

0 17-09-2018 10:11:03
;