9 reacties | 2282x gelezen
26-07-2018 11:55
F1Fan76 | De concurrerende teams hebben Ferrari wederom in het vizier. Ferrari schijnt in een korte tijd behoorlijk wat meer power te hebben gevonden met name op de lange rechte stukken. Mercedes spreekt over een “duidelijke waarschuwing”
Bron: motorsport-total.com
Het team van Mercedes mocht zich na de Grote Prijs van Duitsland verblijden met een dubbele overwinning. Met de overwinning van Lewis Hamilton en de tweede plaats van Valtteri Bottas gaat men met volle moed op naar de laatste Grote Prijs voor de zomerstop. Desondanks luiden de alarm bellen bij Mercedes. “Nuchter bekeken weten we dat we niet de snelste auto hadden in Hockenheim”, geeft Toto Wolff van Mercedes toe. Ferrari heeft in de laatste races opvallend veel power op de lange rechte stukken gevonden, de Ferrari krachtbron is de nieuwe maatstaf. Door deze aanname komen er nieuwe speculaties.
“Het is een feit dat wij in dit bereik verloren hebben”, moest Toto Wolff al na de kwalificatie in Duitsland vaststellen. De Ferrari-Motor is “geweldig”, Mercedes kwam vooral op de lange rechte stukken niet mee. Valtteri Bottas had slechts een gaatje van 0,204 sec. op de poletijd van Sebastian Vettel, maar dat kwam vooral omdat hij “buitengewoon goed gereden heeft” in de derde sector. “In de bochten zag het er voor ons goed uit, maar we konden met hun snelheid op de rechte stukken niet meekomen”, aldus Toto Wolff.
De Oostenrijker spreekt van een tekort van een halve seconde op de rechte stukken. “Dat hadden we niet verwacht, echter in de Formule 1 moet men met alles rekening houden.” De plotselinge stijging van Ferrari zet de nodige vraagtekens bij de concurrentie. Rond het weekend in Monaco werd Ferrari al verdacht van meer als de geoorloofde 160PK uit de MGU-K te profiteren. Daarom werden soft en hardware aangepast.
Toch wil Wolff geen nieuwe beschuldigingen de wereld in helpen. Bij een media event in Stuttgart werd Wolff volgens informatie van ESPN als volgt geciteerd: “Op banen die ons eigenlijk goed liggen, zoals Silverstone en Hockenheim, hadden ze een zeer goede chassis en lag de maatstaf bij de krachtbron.” Wolff geeft aan dat de hybride-technologie van de huidige generatie motoren “hoog complex” zijn, en bijna niet te controleren. “Zou iemand berijd zijn om zijn reputatie te riskeren, dan is dat bijna niet te controleren. We moeten vertrouwen op de integriteit van de mensen.”
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties