Menu
© Red Bull
Nieuws

Reprimande voor Max Verstappen en Daniel Ricciardo

25 reacties | 2703x gelezen
29-04-2018 20:25

bvonk | De Red Bull-coureurs Max Verstappen en Daniel Ricciardo hebben van de FIA beide een reprimande gekregen voor de crash tijdens de Grote Prijs van Azerbeidzjan.

Bron: www.autosport.com

De teamgenoten werden opgeroepen om zich direct na de race in Baku te melden bij de race-stewards om te onderzoeken of een van hen de schuld had voor de crash in bocht 1. Na besprekingen met de coureurs en teamvertegenwoordigers oordeelde de FIA dat zowel de Australiër als de Nederlander even verantwoordelijk waren voor wat er gebeurde. Wat resulteerde in hun eerste officiële berispingen in het huidige seizoen.

In een verklaring van de stewards merkten ze op dat Verstappen twee keer van richting veranderde om zijn positie te verdedigen maar ook dat Ricciardo een rol had in wat er gebeurde door laat te remmen. "Beide coureurs hebben bijgedragen aan de crash", zei de woordvoerder van de FIA. "De coureur van auto 33 [Verstappen"> maakte twee bewegingen, die beide relatief klein waren. De bestuurder van auto 3 [Ricciardo"> gaf toe dat hij zijn poging om links in te halen te laat afbrak."

Het was voor de stewards duidelijk dat hoewel het incident begon met de bewegingen van auto 33, de bestuurder van auto 3 ook aan het incident heeft bijgedragen. Tijdens de hoorzitting van de stewards gaven beide coureurs toe spijt te hebben van hun bijdrage aan het incident .



❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

McLovin
Quite a regular

Ik durf te wedden als dit andersom was geweest, dat Max weer alle schuld op zich had gekregen. Maar ja, dat zijn we ondertussen wel gewend dit seizoen.

0 29-04-2018 20:37:39
Speedster
Bronze Member

Pfffff.....persoonlijk vind ik dat overdreven dat de fia een offficiele reprimande geeft. Deze zal ook door de teambaas zelf gegeven zijn. Er was geen ander team bij betrokken....alleen RB zit op de blaren. Gaat elk raceongeval zo beoordeeld worden? Het is een race! Daarin kunnen dit soort dingen gebeuren. Ook zo lekker dat de fia penalties gaat geven op een incidenten 16 ronden eerder. Zitten ze wel op te letten daar? FIA maakt zich m.i. belachelijk.

2 29-04-2018 20:47:33
Jan1947
Bronze Member

Ocon en Raikonen hebben geen reprimande gehad. Hun crash werd afgedaan als een race ongeval. Ze hoefden ook niet bij de stewards te komen. Toch weer met twee maten meten?

29-04-2018 21:31:54
Speedster
Bronze Member

Inderdaad ja Jan.

29-04-2018 21:51:18
KawaEd
Senior Member

Het zijn allebei domme klootzakken.........racen is 1 ding en daar denk je bij na, elkaar najagen is een tweede en dit ging zonder verstand.......

1 29-04-2018 23:04:14
Speedster
Bronze Member

Oneens kawa....racen met inschattingsfout is anders dan geen verstand hebben. It is what it is;-)

30-04-2018 10:10:43
Binatang
Silver Member

1. Als Max achter Ricciardo had gereden lag de fout bij Max.
2. Als Max in de Free Practice zo'n fout als Hartley had gemaakt, was hij zwaar bestraft.
3. Als Max vandaag Ocon aan de binnenkant had geraakt zoals Raikkonen, was hij zwaar bestraft.
4. De lekke band van Bottas was de schuld van Max
5. Mislukte inhaalpoging van Vettel op Bottas was de schuld van Max.
6. Volgens Grosjean reed ook Max hem achterop

Alles is de schuld van Max, maar ondertussen smullen we met z'n allen.

1 29-04-2018 23:21:06
McLovin
Quite a regular

Precies dit haha! Als iemand geraakt wordt door bliksem, is het nog de fout van Max.

30-04-2018 00:38:38
Geeke
Silver Member

Twee keer van de lijn, zoiets doe je niet zeker niet bij je teamgenoot.

1 29-04-2018 23:54:38
Speedster
Bronze Member

Waarom niet.....kan je ook zeggen dat ric niet zo moet pushen op zijn teamgenoot. Ric komt van achteren aan...hij knalt zijn teammaat en zichzelf eraf. Als er al een schuldige aangewezen moet worden (en dat doen we o zo graag, incl myself hoor) dan is het ric. Het is een race ongeval....punt. Lekker blijven racen RB!

30-04-2018 07:59:32
Speedster
Bronze Member

Ik vind het goed dat er een budget komt, racen om de winst, niet om de centen zoals nu.

0 30-04-2018 08:00:54
bengelke
Gold Member

krijgt ricardo nu een reprimande, omdat max zo dikwijls van rijlijn verandert? Hoe gek kan het worden

2 30-04-2018 11:39:21
Speedster
Bronze Member

Niet lullen bengelke!

30-04-2018 11:57:57
Jan1947
Bronze Member

Bengelke heeft de P in omdat Alonso op twee wielen hoger eindigt dan Stoffel op vier :-)

30-04-2018 15:39:04
Jan1947
Bronze Member

Ricciardo had ook een halve seconde eerder ver naar rechts kunnen gaan. Breed zat daar en hij had de snelheid. En hij weet dat Max altijd de binnenkant verdedigt.

0 30-04-2018 15:38:08
Nafta
Senior Member

Max is een regelrechte brokkenpiloot geworden...natuurlijk had DR ook schuld maar MV moet vooral volhouden z´n rijstijl niet te willen aanpassen. Aan het einde van de rit trekt hij aan het kortste end. En het worden steeds meer ritjes...

0 30-04-2018 16:51:46
Sicko
Gold Member

Stuitend fout van de FIA om zich hier in te bemoeien. Waar was de FIA vorig jaar met de straffen toen de twee Ferrari-rijders o.a. een concurrerende Red Bull elimineerden? Money talks!

In feite waren de gevechten tussen de Red Bull coureurs de ultieme smaakmaker van de race. Daarvoor komt het publiek kijken. Echt niet voor de rijders in hun oppermachtige wagens.

Dat Vettel wederom een giga-rijders-fout maakt, wordt maar heel klein gehouden. Money talks again.

0 30-04-2018 21:35:16
f1stevie
Silver Member

wanneer gaan jullie nu eens inzien dat MAX niet goed bezig is?
de hele race zat MAX, de veel snellere Riciardo te duwen en te raken en in zo'n stom stratenparcour raak je er niet voorbij ... red-bull had hier teamorders moeten geven....... ze konden op een uur ver zien dat MAX weer stomme fouten ging maken!
ik begrijp niet waarom Ricciardo hier straf voor krijgt... bij inhalen mag de voorligger 1 keer van de lijn afwijken , MAX is eerst links gegaan en dan naar rechts ... bekijk de beelden op YouTube er is geen twijfel over... lees mss ook eens de reacties op andere sites , MAX gaat JOS achterna de gridbak koning.... en vooral je rijstijl aanhouden MAX , je bent goed bezig om van hero naar ZERO te gaat! nogmaals MAX is een toprijder maar zolang hij met zijn voeten blijft rijden en niet met zijn hoofd is hij een dikke 0

2 01-05-2018 11:37:32
HerIceMan
Member

Blij van hier een gestoffeerde mening te horen. Op deze site is het te vaak Max hier en ginder en hoe geweldig hij wel is. Zonder twijfel is Max top, maar als hij zo blijft knoeien dan krijgt hij binnenkort de bijnaam van zijn pa: Jos de KLOS.

01-05-2018 11:48:01
Speedster
Bronze Member

Deze reactie is vanuitgaande dat Max fout zat. Ze zaten uiteindelijk beide fout an Ric is de aanvallende partij die beide RB's eraf kegelt. Max is heus geen perfecte rijder. Maar om zijn rijstijl aan te passen....nee. Knokken voor de winst en van zijn foutrn leert hij heus. Zijn tijd komt wel, met vallen en opstaan.

01-05-2018 12:41:06
f1stevie
Silver Member

@Speedster
mee eens... maar na 4 jaar F1 mag hij toch wel eens leren zijn verstand gebruiken;
en idd ze zijn beide schuldig aan het laatste incident .... maar het was de hele race zo dat Max duwkes en tikken uitdeelde aan Ricciardo en ja op de duur loopt het potje over en heb zeker niets tegen Max in tegendeel wil niet liever dat hij WK word... want hij is nog altijd een stukje Belg.

2 02-05-2018 10:07:26
thatstho
Silver Member

pff met je domme achterlijke belgische praat

02-05-2018 21:07:56
F1Fan76
Moderator

"heb zeker niets tegen Max in tegendeel wil niet liever dat hij WK word... want hij is nog altijd een stukje Belg." Vandaar die domme fouten!

03-05-2018 15:52:35
f1stevie
Silver Member

@thomas
niets anders ter zeggen... als je zo zeker bent van je gelijk, leg het me dan uit!
IPV je zelf belachelijk te maken met je domme reactie!

1 03-05-2018 09:29:46
Geeke
Silver Member

Dat is typisch gedrag voor iemand die weet dat je stiekem eigenlijk gelijk hebt.

03-05-2018 11:06:10
;