Daniel Ricciardo viel in Barhein uit in de eerste ronde. Enkele seconden later raakten Lewis Hamilton en Max Verstappen elkaar, wat resulteerde in het uitvallen van de Nederlander.
Red Bull was ervan overtuigd dat het in Bahrein kans maakte op de overwinning.
De Australiër viel uit met een probleem aan de batterijen en als dat niet kan worden gerepareerd, zal hij in China aan zijn tweede set moeten beginnen. Dat betekent dat hij dan 10 races moet doen met die accu's, omdat er maar 3 elementen gebruikt mogen worden dit seizoen.
"Het is niet de eerste keer dat het probleem dat Daniel had, voorkwam. Wat kun je doen als je auto er gewoon mee ophoudt? Met Max hadden we gewoon pech, de klap tegen op wielophanging was gewoon te hard. Het wiel was gebrken, maar ook het differentieel was door de klap beschadigd. Maar we moeten een betrouwbare motor hebben om ons goed te kwalificeren.."
De relatie tussen Red Bull en
Renault is al enige tijd niet geweldig en er zijn tekenen dat het dit jaar he laatste jaar is dat het Oostenrijkse team met de Franse motoren rijdt.
Volgens teambaas Christian Horner is Red Bull in de races sterker dan in de kwalificatie.
"Daniel liet weten dat zelfs in de paar kilometer die hij reed, hij heel makkelijk de Ferrari van Kimi Räikkönen kon volgen. Ook Max voelde zich goed in de auto. Het feit dat hij Lewis in kon halen, laat zien wat het potentieel is van onze auto."
wat geeft Renault te make met een kapotte accu en een wiel ophanging?
ricciardo zegt zelf dat hij dat hij de Ferrari goed kon bijhouden!
als je accu naar de vaantjes zijn of je rijd roekeloos de wielophanging stuk, daar kan in mijn ogen Renault niet veel aan doen.
ach red-bull moet altijd iemand hebben om tegen te mekkeren ....mss eens eerst in eigen stal kijken, zodat de red-bull rijders wat rustiger en ook met het kopje racen en niet alleen met de voeten.