5 reacties | 1225x gelezen
11-04-2018 18:00
EvDelft | Ervan overtuigd dat Sebastian Vettel in Bahrein een tweede stop zou maken, heeft Mercedes toegegeven te langzaam te hebben gereageerd, vooral in het geval van Valtteri Bottas.
Bron: PitPass.com
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties
Zoals al eerde gepost, vind ik het uiterst opvallend dat Ferrari tientallen ronden meer kon rijden met de banden dan door Pirelli aangegeven.
De FIA zou, net als bij de DTM, 2 of 3 pitstop-windows aan moeten geven waarbinnen een pitstop gemaakt moet worden.
En de pit dicht voor bandenwissels tijdens een safetycar-situatie om frustratie te voorkomen dat een race beslist wordt door een pitstop.
Ik ben het daar helemaal niet mee eens. Er zijn al veel te veel regeltjes. Ik ben juist een voorstander van veel minder regels. Laat ze het maar op de baan uitvechten. Ferrari heeft nu gegokt en gewonnen. Herinneren we ons Spa nog, met die klapband van Vettel? Gegokt en verloren. Win some, loose some.
Dat Ferrari tientallen ronden meer kon blijven doorrijden dan Pirelli aan heeft gegeven, dat stinkt. Je mag, namens Pirelli verwachten dat er met die banden niet meer te rijden was na de door hen aangegeven ronden of dat de banden lek gingen. Maar niets van dat.
En geen banden mogen wisselen tijdens een safetycar-periode zou al standaard moeten zijn. Alhoewel, ik blijf me verbazen over het feit dat de viervoudig wk Hamilton geen idee had hoe hij in Melbourne ineens tweede lag. Over intellect gesproken, maar hij cashed ruim.
Zoals het in de eerste alinea staat, lijkt mij niet juist te zijn. Er staat nl. bewuste mislukte pitstop. Dat kun je lezen als dat Ferrari kimi's pitstop bewust heeft laten mislukken. Lijkt mij zeer ongeloofwaardig. Er is zelf een gewonde bij gevallen.
Dat Mercedes een beetje gefopt is, door de coureurs bij Ferrari op een andere pitstop strategie te zetten is wat anders.