4 reacties | 2412x gelezen
27-03-2018 12:00
EvDelft | Günther Steiner, de teambaas van Haas, legt uit wat er mis is gegaan bij beide auto's tijdens de Grote Prijs van Australië en wat eraan gedaan gaat worden om dit in het vervolg te voorkomen.
Bron: Crash.net
Het Amerikaanse team had een dubbele uitvalbeurt tijdens de race in Melbourne. Beide coureurs reden in de top vijf toen zij na hun pitstop uitvielen. Kevin Magnussen eerst, en enkele ronden later Romain Grosjean. De Deen viel stil in bocht 4 met een losse wielmoer aan zijn linker achterwiel, terwijl Romain Grosjean hetzelfde had met zijn linker voorwiel.
Steiner bevestigt dat beide wielmoeren verkeerd schroefdraad hadden, wat betekende dat ze niet goed waren vastgezet. Volgens hem is het een menselijke fout die te wijten is aan te weinig ervaring. Hij vond het ongelooflijk dat dit kon gebeuren, omdat er in de winter honderden pitstops zijn geoefend die allemaal vlekkeloos zijn verlopen.
"We hadden twee problemen bij de pitstops. De wielmoeren zijn niet correct bevestigd in beide gevallen. Daarom moesten we de auto's uit de race halen. Hoewel het erg vervelend is, hoort het er helaas bij. Al zou dit niet mogen gebeuren. Het is niet te geloven dat ons dit in één race met beide auto's gebeurt. En dan lagen we nog op de vierde en vijfde plek, ook. Het is zeer teleurstellend", aldus de teambaas.
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties
Lag het nu aan de schroefdraad of aan degene die het ding met verkeerde schroefdraad erop probeert te draaien.
Gewoon gek dat er wielmoeren aanwezig zijn met verkeerde schroefdraad.
En volgens mij worden bij een bandenwissel de wielmoeren gebruikt die eraf komen.
Gewoon knullig dus.
Nee, want dan krijg je de moeren er niet af! En dat lukte wel. Dus ze hadden de goede guns. Maar het is wel mogelijk dat, als je de gun er niet precies recht op zet je het schroefdraad zwaar beschadigt, met als gevolg dat het wiel niet goed vast zit.
jammer, ze ware goed onderweg. ben benieuwd naar het resultaat van haas de komende races