11 reacties | 2414x gelezen
13-02-2018 10:00
EvDelft | Peter Prodromou zegt dat het gebruik van de halo ervoor zal zorgen dat er op korte termijn flinke stappen gemaakt kunnen worden op het gebied van ærodynamica.
Bron: Crash.net
Prodromou is het hoofd van de afdeling ærodynamica van McLaren en zegt dat de MCL33 alle tests van de FIA bij de eerste poging heeft doorstaan. Daaronder vallen ook de nieuwe tests voor de halo, die per 2018 verplicht is. Terwijl de veranderingen die de halo vereist voor diverse interessante problemen zorgde, zegt Prodromou dat hij verwacht dat er verschillende experimenten gedaan zullen worden bij de verschillende teams over hoe de halo op ærodynamisch vlak verbeterd kan worden.
"De halo is ærodynamisch gezien een onding en ik denk dat het een uitdaging is daar in eerste instantie mee om te gaan. Laten we het schadebeperking noemen. daarna denk ik dat er zeker geëxperimenteerd zal gaan worden. We hebben de mogelijkheid wat dingen uit te proberen en dat is voor ons erg interessant. Ik weet zeker dat er een variëteit aan oplossingen zal verschijnen bij de verschillende teams maar we hebben van de FIA niet teveel ruimte gekregen", aldus Prodromou.
"Maar we hebben wel ruimte om te experimenteren. Iedereen zal zich nu buigen over het vraagstuk hoe de luchtstroom rond de halo goed te regelen en vooral richting de luchthapper en de achtervleugel. Ook wij zijn daar uiteraard mee bezig. En wellicht zijn er voordelen waar we nog niet aan hebben gedacht", ging de Griek verder.
Echter, Prodromou zegt dat het voordeel dat één team heeft wanneer het een goede oplossing vindt, niet lang zal duren: andere teams zullen snel van elkaar kopiëren. Hij verwacht dat vóór de zomerstop alle teams vergelijkbare oplossingen hebben.
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties