Menu
© Williams
Nieuws

Paul di Resta maakt zich zorgen over coureursbezetting bij Williams

7 reacties | 994x gelezen
05-02-2018 08:00

EvDelft | Paul di Resta heeft de rijdersbezetting van Williams voor 2018 een riskante beslissing genoemd.

Bron: PlanetF1.com

De Schot miste het stoeltje naast Lance Stroll; die is aan Sergey Sirotkin gegeven. Hij was één van de kandidaten die Felipe Massa zou kunnen vervangen. Echter, in plaats van voor ervaring te gaan, koos Williams voor de toekomst.

Derhalve heeft Williams - op Toro Rosso na - de meest onervaren rijdersbezetting van het veld. En Di Resta denkt dat dat best een groot risico is voor het team.

"Het is een riskante beslissing met de huidige coureurs, wat betreft hun ervaring. Lance heeft net zijn eerste jaar achter de rug, terwijl Sergey aan zijn eerste jaar gaat beginnen. Maar als ik kijk naar McLaren, die misschien wel voor de titel kunnen gaan, en Renault als constructeur, zal het moeilijk worden voor ons hen te verslaan. Waar blijven wij als team? Bovendien is het voordeel van de motoren van Mercedes kleiner geworden, dus we zullen een zwaar seizoen krijgen", aldus Di Resta.

"Maar natuurlijk zit er meer achter de beslissing dan naar buiten komt. De teamleiding zal er ongetwijfeld goed over hebben nagedacht", besloot de Schot.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Addy B
Senior Member

Tsja Paul...

Natuurlijk wilde jezelf dat stoeltje hebben, dat snap ik wel.
Maar als je zulke uitspraken doet...

Hoe zei Maxima dat ook al weer?
“Hij is een beetje dom.”

“Maar als ik kijk naar McLaren, die misschien wel voor de titel kunnen gaan,
en Renault als constructeur, zal het moeilijk worden voor ons hen te verslaan.”

Euh... tsja...
Geloof je dat nu werkelijk, Paul?
McLaren voor de titel?

“Bovendien is het voordeel van de motoren van Mercedes kleiner geworden,
dus we zullen een zwaar seizoen krijgen"

Heb je vorig jaar eigenlijk F1 wel gevolgd, Paul?
Mercedes speelde met zijn tegenstanders,
en hun motoren zijn het meest betrouwbaar.

Tuurlijk zal Williams het zwaar krijgen, maar dat is niet omdat opeens McL een titel kandidaat is of omdat de Mercedes motor achterhaald wordt.

Nee, ze gaan het moeilijk krijgen omdat ze voor het geld kiezen,
en omdat ze niet in staat zijn om een degelijke wagen in elkaar te knutselen.

1 05-02-2018 12:04:56
bvonk
Moderator

Ik verwacht ook nog niet dat McLaren voor de titel kan gaan, zal vooral nog een overgangsjaar gaan worden. Maar aan de andere kant heeft de Renault motor wel races gewonnen in 2016 en 2017. Als de wagen dus goed is of misschien zelfs beter dan Red Bull dan kan McLaren het wel eens heel goed doen. Zo gek is het dus niet.

Ik had liever dat Paul di Resta nog een kans had gehad bij Williams maar we zullen gaan zien wat Sirotkin er van gaat maken.

05-02-2018 14:18:50
Addy B
Senior Member

Renault heeft races gewonnen omdat andere teams ze lieten winnen.

Baku was een win voor Ricc omdat Hamilton wat problemen had met zijn hoofdsteun,
en daarna liet Mercedes hem niet voorbij Bottas.

Maleisie was de race waarbij Hamilton koos voor de punten.

En Mexico was de race waarbij Vettel zowel Verstappen
als Hamilton uit de race probeerde te nemen.

Resultaat was dat Vettel's neus was beschadigd,
en Hamilton kon met een lekke band naar de pits.

Daarna was het zaak voor Hamilton om gewoon als 9e te finishen.

Ik had het graag anders gezien :(

1 06-02-2018 09:38:46

ja , en Max heeft andere laten winnen door steeds uit te vallen , of hoort dit allemaal bij de F1

06-02-2018 10:56:49
Addy B
Senior Member

Gepensioneerde Fan....

De reactie die je geeft komt een beetje over als een gefrustreerde Max fan.

Begrijp me goed... Ik ben een grote Max fan.
Maar ik ben wel zo realistisch om te zien wat er zich afspeelt.

Lewis liet Max wel heeeeeel erg makkelijk voorbij, vind je niet?
Had dit ook gebeurd als het ipv Max, Vettel was geweest?

En kijk naar Mexico.
Zowel Vettel als Hamilton liggen na de eerste ronde op de twee laatste plaatsen met...
wat was het...
20-25 seconden achterstand op de rest?

Vettel joeg door het veld heen omdat het zijn laatste ( theoretische ) kans was op de titel.

De situatie die tijdens de race onstond was natuurlijk in het voordeel van Max.

Bottas lag tweede en aangezien Vettel minimaal 16 punten moest behalen
was dit de ideale plek voor Bottas.

Had Bottas vol voor Max gegaan, dan had ( theoretisch ) Vettel een kans om tweede te worden.
Nu met Max op 1, en Bottas op 2 was er vrij weinig aan de hand.

Rai lag derde en ook zijn handen waren gebonden.
Vettel kwam er aan, en als hij idd bij Raikkonen had gekomen,
dan had Raikkonen wel even aan de kant gegaan.

Dus ja.... lijkt me een simpele optelsom die Max zijn derde overwinning gaf.

2 06-02-2018 13:17:18

Lees de eerste regel van je vorige bericht nog eens , daar reageerde ik op , en ik ben nergens over gefrusteerd dus hou je mening over mij maar voor jezelf.

07-02-2018 16:49:13
Addy B
Senior Member

Renault heeft races gewonnen omdat andere teams ze lieten winnen

Dat is de eerste regel, en het is mischien wat ongelukkig geformuleerd,
maar het klopt natuurlijk wel.

Ik had misschien beter kunnen zeggen dat Mercedes en Ferrari de races weggaven.

Ik heb ook nergens gezegd dat jij echt gefrustreerd bent.
Mijn letterlijke woorden waren.

De reactie die je geeft komt een beetje over als een gefrustreerde Max fan.

Er staat niet dat ik VIND dat je een gefrustreerde fan bent, maar dat het zo OVERKOMT.
En dat is toch wel iets anders.

08-02-2018 12:17:21
;