Menu
© Mercedes
Nieuws

Teams besluiten tot sponsorvriendelijker auto's in 2019

0 reacties | 589x gelezen
22-01-2018 10:00

EvDelft | De Formule 1-teams hebben besloten voor 2019 veranderingen aan de auto's door te voeren, zodat de sponsoren beter hun logo's kunnen laten zien. Tijdens verschillende onderhandelingen met sponsoren is ter sprake gekomen dat het casco van de auto's niet voldoende ruimte biedt daarvoor.

Bron: AutoSport.com

Tijdens de jongste vergadering van de Strategie Groep werd het onderwerp besproken. Vijf verschillende teams deden hun voorstellen en twee ideeën werden aangenomen en worden doorgevoerd voor 2019.

De bargeboards zullen lager worden, waardoor de zichtbaarheid van de zijkant van de auto - waar de coureur zijn benen zich bevinden - beter wordt, zodat een sponsor daar een goede plek kan krijgen. Ten tweede zal er een vlakke plek komen bovenaan de zijplaten van de achtervleugel, zonder gaten of gleuven, zodat het logo van een sponsor beter zichtbaar is. Deze twee veranderingen zijn eerder al besproken door de Technische Werkgroep, waarbij tevens werd gekeken naar de ærodynamische invloed ervan.

Er werd ook gesproken over het vereenvoudigen van de voorvleugels, met minder elementen, zodat de sponsor beter zichtbaar is. Ondanks dat dit allemaal extra geld oplevert (minder kosten, meer baten), werd besloten dat de invloed op de ærodynamica te groot was om de voorvleugel aan te passen puur op basis van niet-technische redenen.

Vorig jaar hadden de teams onenigheid over het behoud van de haaienvin, waarbij onder andere McLaren erop wees dat deze het zicht op de achtervleugel - en daarmee de sponsor die daarop vermeld staat - belemmert. In 2018 zal er geen haaienvin zijn. Hoewel hierover wederom gesproken is tijdens de vergadering van afgelopen donderdag, zal deze in 2019 niet terugkeren.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

;