Menu
© Formula 1
Nieuws

Sean Bratches is verbaasd over weinig zakelijke Formule 1

11 reacties | 1741x gelezen
21-01-2018 18:00

EvDelft | Sean Bratches, de commercieel directeur van de Formule 1, laat weten dat hij verbaasd was toen hij in de Formule 1 kwam om de zakelijke kant over te nemen, en dan tot de ontdekking te komen dat er helemaal geen zakelijke kant was om over te nemen.

Bron: TheCheckeredFlag.co.uk

Bratches en Ross Brawn zijn door Liberty Media binnengehaald na het overnemen van de Formule 1 van Bernie Ecclestone om de sport te verbeteren. Maar het gebrek aan mensen die de sponsoring en mediarechten regelen, digitale platformen beheren en onderzoek doen, maakte dat Bratches zich opeens terugvond in het opbouwen van een bedrijf, en niet eentje die meer dan een half miljard fans heeft wereldwijd.

De voormalig uitvoerend directeur van ESPN zegt dat hij binnen is gehaald om bepaalde dingen in de Formule 1 te verbeteren. Hij zou de sport aan moeten passen aan de standaard van de 21ste eeuw en de dingen die goed gaan binnen de sport zou hij onderhouden.

"Mij werd gevraagd de commerciële kant van de Formule 1 te doen. Maar toen ik hier kwam, was er niets. De grootste verrassing was dat er geen mensen waren die alle sponsoring, media, digitale zaken en weet ik wat meer aan het regelen waren. Er was geen onderzoeksteam, er was geen onderzoek. Voor een bedrijf dat al 67 jaar oud is, wereldwijd bekendheid geniet en meer dan een half miljard fans kent, is het verbazingwekkend dat er geen personeel is dat zich bezig houdt met de commerciële kant van de sport", aldus Bratches.

"Ik denk dat als je een stapje naar achteren doet en kijkt hoe het ervoor staat, is de Formule 1 erg succesvol, zelfs zonder de focus op de commerciële kant. Maar denk je eens in wat er mogelijk is als die kant wel wordt benut. Dus in plaats van de leiding over een bedrijf over te nemen, ben ik er eentje aan het opstarten. Natuurlijk waren er een paar dingen goed geregeld, maar het meeste was een litanie van mogelijkheden waar niets mee werd gedaan. De fans van de Formule 1 kunnen zoveel beter worden bediend als de zaken goed geregeld zijn", besloot de Amerikaan.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

;