9 reacties | 7456x gelezen
16-01-2018 14:00
EvDelft | Zoals gisteren gemeld op deze website, is 3M niet blij met het nieuwe logo van de Formule 1, omdat het erg lijkt op het logo van een submerk van hen: Futuro.
Bron: Formule1Nieuws.nl
Veel Formule 1-fans zullen blij zijn dat het nieuwe logo niet gebruikt mag worden, en gezien de reactie van 3M, de fabrikant van onder andere plakband, post-its en kleding, zal het niet lang duren voordat het nieuwe logo van de Formule 1 uit de roulatie wordt gehaald.
3M liet het logo van Futuro registeren in de Verenigde Staten op 20 februari 2017, terwijl het nieuwe logo van de Formule 1 ná die tijd werd ontworpen en nog niet is geregistreerd - noch in Europa, noch in de Verenigde Staten.
Onderstaande foto's laten zien dat de 'F' van het logo van de Formule 1 exact overeenkomt met die van Futuro. 3M heeft dus wel degelijk een zaak, mocht het zover komen.
Het logo van Futuro.
Het nieuwe logo van de Formule 1.
Waarom Liberty Media, net als 3M een Amerikaans bedrijf, niet op de hoogte was van het logo van Futuro, is niet bekend, noch dat de ontwerpers van het logo geen gedegen onderzoek hebben gedaan.
Hoe het ook zij, het laatste woord is hier nog niet over gesproken.
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties