Menu
©
Nieuws

Waarop moet worden gelet door de teams tijdens de winterstop?

0 reacties | 1190x gelezen
04-01-2018 10:00

EvDelft | De reglementen voor de auto's zijn voor 2018 - uitgezonderd de halo - relatief ongewijzigd. Maar dat betekent niet dat de teams tijdens de winter achterover leunen...

Bron: SkySports.com

Ondanks dat er geen auto op het asfalt te vinden is, hebben de teams nauwelijks adem kunnen halen tijdens de kerstperiode nu er 24/7 gewerkt wordt aan de auto's voor komend seizoen.

Zoals altijd in de Formule 1 is het een race tegen de klok. De eerste test zal verreden worden op 26 februari in Barcelona en elk team wil zoveel mogelijk tijd op het circuit doorbrengen tijdens de acht dagen die ze hebben, voordat op 25 maart in Australië de vlag valt.

Zoals gezegd blijven de reglementen relatief stabiel. Dat betekent dat de auto's er vergelijkbaar met vorig jaar uit zullen zien. Met één uitzondering, uiteraard. Afgelopen zomer maakte de FIA bekend dat de halo in 2018 verplicht wordt gesteld. Het implementeren van deze titanium aureool over het hoofd van de coureurs zorgt voor heel wat hoofdbrekens bij de teams. Het heeft invloed op de ærodynamica, maar, belangrijker voor het bouwen van de auto's: het heeft invloed op de structuur van de monocoque.

Force India verwoordde het gevoel in het paddock door te zeggen dat alle teams een enorme uitdaging hebben de halo op tijd voor de eerste test af te hebben.

Elk team zal zijn eigen prioriteiten hebben met het elimineren van problemen die de wagen van 2017 had. Mercedes zal uiteraard de meeste aandacht krijgen van de pers wanneer volgende maand de W09 wordt gepresenteerd. Hoewel de W08 wederom goed was voor beide titels in het afgelopen seizoen, was het team niet blij met het onvoorspelbare gedrag van de wagen. Volgens Lewis Hamilton zaten er 'fundamentele' fouten in het ontwerp van de wagen.

Deze problemen kostten Mercedes dan ook bijna het kampioenschap. Hadden Red Bull en Ferrari meer vermogen gehad en betrouwbaarder geweest, had Mercedes genadeloos afgestraft geweest. We weten dat Mercedes zo'n fout niet nogmaals maakt, maar we weten pas eind februari of er iets radicaals is gebeurd of niet.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

;