9 reacties | 7030x gelezen
01-01-2018 16:00
EvDelft | De Formule 1 kijkt momenteel met argusogen naar de 2021-visie. Met andere woorden, het werkt hard aan de motorreglementen en hoe alles eruit moet komen te zien vanaf dat jaar.
Bron: Crash.net
Het publiek lijkt maar niet warm te lopen voor de hybride technologie. Het idee om de auto's sneller te maken, ondanks dat ze 30% minder brandstof verbruiken, is natuurlijk enorm indrukwekkend en heel fijn, maar het is iets dat niet direct meetbaar is. Wanneer het gaat om het voelen van een sport als de Formule 1, doet het pijn wanneer je één van de grootste verkooptrucjes - het geluid - weghaalt. Het maakt niet uit wat voor cijfertjes en statistieken je het publiek voorhoudt. Zij willen overtuigd worden door wat ze zien en horen, niet door statistieken.
Dus was het onvermijdelijk dat de Formule 1 een keer tegen zichzelf aan zou lopen. Het moet nu kiezen. Houdt het vast aan de almaar zich ontwikkelende auto-industrie en gaat het zich richten op motoren die over 10 jaar in onze eigen auto's te vinden zijn, of gaat het de tegenovergestelde kant op?
De Formule E is momenteel de enige serie waarin autofabrikanten meedoen enkel en alleen vanwege de relevantie met de straatauto's die zij bouwen. De overgrote meerderheid van de autofabrikanten heeft zich al toegelegd op het fabriceren van elektrische auto's in de toekomst. En zo niet, dan zijn ze toch zeker bezig met het elektrificeren van hun huidige modellen, in meerdere of mindere mate. Bovendien zijn de overheden wereldwijd bezig met het plannen van het verbannen van auto's met een verbrandingsmotor. Elektrificatie is de kant waar het naartoe gaat. Maar daar is al een serie voor, dus wat gaat de Formule 1 doen?
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties