Menu
© Red Bull
Nieuws

Red Bull had in 2017 slechtste betrouwbaarheid sinds 2006

9 reacties | 2093x gelezen
29-12-2017 04:00

EvDelft | Christian Horner, de teambaas van Red Bull, zegt dat de betrouwbaarheid van de motoren welke het team had sinds 2006 niet meer zo slecht is geweest.

Bron: MotorSport.com

Een hele serie falende motoren zorgden voor een haperende campagne in 2017. Noch Max Verstappen, noch Daniel Ricciardo kon zich mengen in de titelstrijd. In 2017 zijn er vanwege nieuwe motoronderdelen 740 plaatsen straf uitgedeeld. 380 daarvan waren op het conto van Honda, 20 voor Ferrari en 20 voor Mercedes. Dat houdt in dat er 320 voor Renault waren.

Horner: "Wat betreft de betrouwbaarheid van de motoren hebben we het slechtste seizoen gehad sinds 2006 (Red Bull reed toen met motoren van Ferrari). Onze motorleverancier werkt hard aan het verbeteren van de betrouwbaarheid. Dat hebben ze ook voor hun eigen team nodig. Hopelijk kunnen we volgend jaar een beter seizoen rijden en de strijd aangaan met Ferrari en Mercedes. Die zullen ook niet stil staan wat betreft ontwikkeling."

De prestaties van Renault zijn gedurende het seizoen verbeterd. Verstappen wist de Grote Prijzen van Maleisië en Mexico te winnen, maar waar de motoren duidelijk te kort kwamen was tijdens de kwalificatie.

"We zien dat tijdens de races de verschillen kleiner zijn, maar tijdens de kwalificatie, met alle verschillende afstellingen en eisen omtrent olieverbruik en zo, hebben we zeker nog een nadeel. De stopwatch liegt niet. We gaan straks het vijfde jaar in van de hybride turbomotoren en je zou toch mogen hopen dat er dan eindelijk begrip is voor wat er fout is aan de krachtbronnen", aldus de teambaas.

Ondanks een lastige start van het seizoen, waarbij Red Bull ook problemen had met het chassis, is Horner blij dat het team zo veel wist te verbeteren en aan het eind van het jaar toch de strijd aan kon binden met Mercedes en Ferrari.

"Het is een jaar geweest met twee verschillende helften. Aan het begin van het jaar presteerden we totaal niet. Sommige zaken hebben we fout gedaan en het was pas toen we de baan op gingen, dat we daar achter kwamen. De voorspellingen uit de fabriek kwamen niet uit. Toen we dat eenmaal door hadden, konden we de auto goed ontwikkelen. Het hele team in Milton Keynes heeft heel erg hard gewerkt en we kwamen van een seconde achterstand tijdens de race tot het winnen van races. In de laatste paar races van het seizoen hadden we wellicht zelfs het beste chassis van het veld. Dat is best een prestatie", ging Horner verder.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

;