9 reacties | 3800x gelezen
25-12-2017 09:00
EvDelft | In een tijd waar er veel wordt gesproken in de Formule 1 over het reduceren van kosten, is er groot onwelkom nieuws voor de teams.
Bron: VitalF1.com
De Formule 1-teams willen bijna allemaal lagere kosten. Het geld dat aan het ontwikkeling van de motoren wordt uitgegeven en aan de constante wens zichzelf te verbeteren en een tiende of honderdste te vinden in de ærodynamica, betekent dat de Formule 1 niet echt kosteneffectief is. Voor geen enkel team. Dus toen bekend werd dat het prijzengeld dat door de FOM word uitgekeerd een stuk lager was, reageerden de teams geschokt.
Chase Carey, de CEO van de Formule 1, beweert dat de daling in het geld van de commerciële rechten te maken heeft met de investering van de nieuwe Amerikaanse eigenaars in het promoten van de sport en het proberen de Formule 1 dichter bij de fans te brengen. Ze hopen dat dit op de langere termijn meer geld oplevert.
Maar dit jaar is het prijzengeld gedaald met ongeveer € 43.000.000, een daling van 13%, ten opzichte van hetzelfde kwartaal van vorig jaar. Dat is pijn op korte termijn.
Carey: "Ik denk dat de sport last heeft van een continue kortetermijn-focus. Om te groeien moet je snoeien. Er is, om het anders te zeggen, niet zoiets als een gratis lunch. We hadden geen organisatie die zich op gezonde wijze kon ontwikkelen. We hadden geen onderzoek, geen marketing, geen digitale organisatie en eerlijk gezegd hadden we daar ook geen capaciteit voor. En als je dat niet hebt, raak je achterop. Wanneer je een digitale organisatie bouwt, heb je eerst kosten voordat het geld gaat opbrengen. Als je een onderzoeksafdeling gaat opzetten, moet je investeren voordat het geld opbrengt. Het is de realiteit van het opbouwen van dingen niet niet bestonden."
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties