Menu
© Autobahn.eu
Nieuws

Robert Kubica biedt Williams $7 miljoen voor 7 races

10 reacties | 1271x gelezen
19-12-2017 19:00

EvDelft | Naar verluidt heeft Robert Kubica zichzelf een betere kans gegeven volgend jaar toch voor Williams te gaan rijden.

Bron: GrandPrix.com

Onlangs werd bekend dat de Rus Sergey Sirotkin voor een plekje bij Williams in 2018 een flink bedrag over had. Dat was tegen het zere been van het management van Kubica, die hem graag in de Formule 1 terug willen zien.

Nico Rosberg, de manager van de Pool, heeft naar verluidt een aanbod gedaan aan het Britse team om Kubica de eerste zeven races te laten rijden, waarvoor Williams dan een bedrag van $ 7.000.000 krijgt betaald. Mocht Kubica dan toch niet naar tevredenheid van het team presteren, kunnen ze in Grove altijd nog besluiten Sirotkin als vervanger van Kubica aan te trekken.

Williams is serieus aan het overleggen wat ze met dit nieuwe aanbod moeten doen. En dat is kennelijk de reden waarom het team heeft besloten de beslissing uit te stellen tot januari 2018.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Speedster
Bronze Member

Is er iemand die 7miljoen bied om kubica uit het stoeltje te houden....ik heb het niet! Iemand???? Nee, echt niet??

1 19-12-2017 19:02:31
cajos
Bronze Member

Denk dat Rosberg zelf dit bedrag gaat betalen , ik snap niet dat er iemand anders zoveel geld voor over zou hebben om Kubica (een minder valide) in een formule 1 auto te laten rijden.

19-12-2017 19:35:37
pino73
Silver Member

Krijgt hij zeker startNummer 45 met een rode cirkel er om heen ????????????

3 19-12-2017 19:52:34
Misjab
Gold Member

45? ik snap m niet geloof ik. waar refereer je aan?

20-12-2017 07:23:44
Speedster
Bronze Member

@ misjab: aan de 45km microcar plakt zo'n sticker. Zie nog wel eens op het fietspad rijden....een Ferrari rode.

20-12-2017 08:51:02
Misjab
Gold Member

Oh HAHAHAHA nu begrijp ik m, LOL

20-12-2017 12:34:24
Misjab
Gold Member

De rus biedt 17M voor 20 races, Kubica 7 voor 7. Lijkt me een fair voorstel.. Gaat Williams blijkbaar (zelfs met de Stroll miljoenen) allemaal om geld

3 20-12-2017 07:21:02
Gallardo
Hoofdredacteur

Ik snap werkelijk niet wat Kubica nog zou moeten betekenen in de Formule 1. Ooit was hij een groot talent dat staat buiten alle twijfel. Voor nu denk ik dat er betere opties zijn voor de Formule 1 en voor Williams.

20-12-2017 09:58:27
Warthog
Senior Member

Gallardo, ik twijfel er niet aan dat er beter keuzes kunnen zijn, maar momenteel hebben ze keuze tussen een pay driver of iemand met ervaring al heeft hij dan een nadeel.

Twee jonkies in de wagens zetten gaat het team niet vooruit helpen Kubica zou dat wel kunnen. Geen van deze keuzes is ideaal, maar persoonlijk denk ik dat Kubica voor 7 wedstrijden te laten rijden niet slecht kan zijn voor het team.

20-12-2017 10:32:10
Sicko
Gold Member

Warthog,

Kubica's ervaring is gedateerd en gebaseerd op de "oude" wagens. Zelfs Stroll heeft nu in feite meer ervaring met de nieuwe wagen dan Kubica. Laat Williams aub snel de knoop doorhakken. "Beter een snelle dood dan een lang lijden".

20-12-2017 12:12:35
;