Menu
© Red Bull
Nieuws

Christian Horner vindt betere toekomst F1 belangrijker dan veel prijzengeld

13 reacties | 3761x gelezen
10-12-2017 08:00

EvDelft | Christian Horner, de teambaas van Red Bull, is van mening dat de plannen van Liberty Media er in eerste instantie voor zal zorgen dat de teams in eerste instantie minder te besteden hebben, maar dat het de sport ook voorbereid op een betere toekomst.

Bron: F1i.com

De teams zullen de inkomsten van het prijzengeld zien dalen als een direct resultaat van de toegenomen uitgaven van de Formula One Group omdat de eigenaren aan het investeren zijn in de toekomst. Verschillende teams hebben al hun zorgen geuit maar Horner is niet bezorgd. Hij zegt dat het plan voor investeringen noodzakelijk maakt een stap terug te doen zodat er twee stappen naar voren gedaan kunnen worden.

Horner: "Je moet in de sport investeren om te kunnen groeien en ik denk dat Liberty een leerjaar achter de rug heeft. Ze hebben er nu één seizoen opzitten, de juiste specialisten op de juiste plek gezet, en er wordt een plan gevormd voor 2021. Het is makkelijk te bekritiseren op basis van het aantal mensen in dienst of inkomen, en het is een andere mentaliteit dat Bernie Ecclestone had."

"Bernie had alles in eigen hand, controleerde alles. Hij deed de marketing, de verkoop, en het was niet meer dan een one man show. Liberty heeft na de overname een andere structuur opgezet. Ze kijken naar de toekomst. En werken aan de toekomst kost nu eenmaal geld. Het in onvermijdelijk dat de investering een financiële terugslag betekent voor 2018 en misschien zelfs 2019. Maar over een paar jaar plukken we daar wel de vruchten van", ging de teambaas verder.

Het beheren van de financiële gezondheid van de sport is noodzakelijk om de show te verbeteren, aldus Horner. Hij beweert dan ook dat alleen een aantrekkelijk product de interesse zal wekken van commerciële partner die de teams en sport als geheel voorwaarts stuwen.

"Om sponsoren aan te trekken heb je een aantrekkelijk product nodig. Als je geen aantrekkelijk product hebt, komen de sponsoren niet. We hebben al wat grote merken aan ons weten te binden vanwege wat er naast de baan gebeurt. Ik denk dat de Formule 1 bij lange na niet zo gezond is als dat het 20 jaar geleden was. Toen waren er geweldige merken in de sport aanwezig. Je hoeft alleen maar het seizoenseind van 1997 en 2017 naast elkaar te leggen en je ziet dat er veel minder derde partijen betrokken zijn in de sport. We moeten een meer aantrekkelijke show neerzetten om sponsoren te interesseren en de Formule 1 weer geweldig maken", besloot Horner.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

;