Menu
© Red Bull
Nieuws

Christian Horner vindt betere toekomst F1 belangrijker dan veel prijzengeld

4 reacties | 1750x gelezen
10-12-2017 08:00

EvDelft | Christian Horner, de teambaas van Red Bull, is van mening dat de plannen van Liberty Media er in eerste instantie voor zal zorgen dat de teams in eerste instantie minder te besteden hebben, maar dat het de sport ook voorbereid op een betere toekomst.

Bron: F1i.com

De teams zullen de inkomsten van het prijzengeld zien dalen als een direct resultaat van de toegenomen uitgaven van de Formula One Group omdat de eigenaren aan het investeren zijn in de toekomst. Verschillende teams hebben al hun zorgen geuit maar Horner is niet bezorgd. Hij zegt dat het plan voor investeringen noodzakelijk maakt een stap terug te doen zodat er twee stappen naar voren gedaan kunnen worden.

Horner: "Je moet in de sport investeren om te kunnen groeien en ik denk dat Liberty een leerjaar achter de rug heeft. Ze hebben er nu één seizoen opzitten, de juiste specialisten op de juiste plek gezet, en er wordt een plan gevormd voor 2021. Het is makkelijk te bekritiseren op basis van het aantal mensen in dienst of inkomen, en het is een andere mentaliteit dat Bernie Ecclestone had."

"Bernie had alles in eigen hand, controleerde alles. Hij deed de marketing, de verkoop, en het was niet meer dan een one man show. Liberty heeft na de overname een andere structuur opgezet. Ze kijken naar de toekomst. En werken aan de toekomst kost nu eenmaal geld. Het in onvermijdelijk dat de investering een financiële terugslag betekent voor 2018 en misschien zelfs 2019. Maar over een paar jaar plukken we daar wel de vruchten van", ging de teambaas verder.

Het beheren van de financiële gezondheid van de sport is noodzakelijk om de show te verbeteren, aldus Horner. Hij beweert dan ook dat alleen een aantrekkelijk product de interesse zal wekken van commerciële partner die de teams en sport als geheel voorwaarts stuwen.

"Om sponsoren aan te trekken heb je een aantrekkelijk product nodig. Als je geen aantrekkelijk product hebt, komen de sponsoren niet. We hebben al wat grote merken aan ons weten te binden vanwege wat er naast de baan gebeurt. Ik denk dat de Formule 1 bij lange na niet zo gezond is als dat het 20 jaar geleden was. Toen waren er geweldige merken in de sport aanwezig. Je hoeft alleen maar het seizoenseind van 1997 en 2017 naast elkaar te leggen en je ziet dat er veel minder derde partijen betrokken zijn in de sport. We moeten een meer aantrekkelijke show neerzetten om sponsoren te interesseren en de Formule 1 weer geweldig maken", besloot Horner.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Addy B
Senior Member

Als ze nou eens die speciale bonussen afschaffen voor Ferrari, Mercedes en RB, dan zal het prijzengeld eerder omhoog dan omlaag gaan :-)

1 10-12-2017 12:37:49
f1stevie
Silver Member

mee eens... maar aan de andere kant wat is de F1 zonder Ferrari, red-bull en Mercedes?
en wat is de F1 zonder de grote sterren die erin rijden... je mag het draaien hoe je wil , fans komen voor een glimp van de sterren en de topmerken te zien, niemand gaat naar de baan komen om b.v een onbekende in een sauber te zien rond vliegen alle toch niet aan deze ticketprijs!

11-12-2017 10:01:27
Speedster
Bronze Member

He, waarom een foto met Bernie? Die is verleden tijd voor de F1. ;-)

0 11-12-2017 10:43:10
Addy B
Senior Member

mee eens... maar aan de andere kant wat is de F1 zonder Ferrari, red-bull en Mercedes?
en wat is de F1 zonder de grote sterren die erin rijden...
je mag het draaien hoe je wil , fans komen voor een glimp van de sterren en de topmerken te zien,
niemand gaat naar de baan komen om b.v een onbekende in een sauber te zien rond vliegen alle toch niet aan deze ticketprijs!



Meen je dat nou werkelijk?

Als de drie topteams die jij noemt verdwijnen,
dan worden er drie andere teams de nieuwe topteams.

Ik hoop dat je met woord "sterren" de coureurs bedoelt,
en niet de teams.

"Sterren" zullen altijd komen en gaan.
Hamilton zal er ooit mee ophouden.
Betekent dit dan dat er niemand meer naar de races kijkt?
Tuurlijk niet.

Voor veel buitenlanders was Max ook maar een onbekende snotneus,
die "maar" in een torro rosso rond reed.
Waarom zouden we daar naar kijken?

Snap je wat ik bedoel?

Je benoemt ook topmerken,
maar wat is een topmerk?

Mercedes... ja.
4 WDC's in de laatste 4 jaar.

Red Bull...?
tsja... top?... weet niet...
Subtop zeker, maar echte top?

Ferrari?
Tis al wel lang geleden dat ze iets gewonnen hebben.
Kun je dan nog praten over top?
Subtop zeker, maar echte top?

Tweede en derde plaatsen tellen niet in de sport, zoals je weet.
Niemand die zich daar druk over maakt.

Welke coureur werd derde in de WDC in 2000?
Welke wielrenner werd tweede tijdens de Olympische tijdrit in 2012?
Wie werd tweede tijdens de 10KM schaatsen in Vancouver 2010?

0 11-12-2017 12:38:28
;