6 reacties | 986x gelezen
06-12-2017 19:00
EvDelft | Sergio Pérez heeft er alle vertrouwen in dat de Formule 1 zich aan de halo zal aanpassen na de eerste paar races. Hij is van mening dat de halo te lang op zich heeft laten wachten.
Bron: Crash.net
Hij begrijpt de kritiek op het apparaat, dat het lelijk is en er niet uit ziet, maar zegt ook dat de halo, die per 2018 verplicht wordt ingevoerd op de Formule 1-auto's, de extra veiligheid die het biedt waard is.
"De halo is zeker iets dat de ærodynamica in de weg zit. Maar het is voor elk team hetzelfde. Het is voor de veiligheid. Na drie of vier races zijn we er allemaal aan gewend. In de Formule 1 verandert alles toch snel. Ik verwacht en ik hoop dat het volgend jaar een interessant jaar wordt en ik denk ook dat deze generatie coureurs blij is met de veiligheid voor de Formule 1 en andere categorieën", aldus de Mexicaan.
"Als we de afgelopen tien jaar de halo hadden gehad, hadden er verschillende levens gered kunnen worden. Ik denk dat het iets is waar andere sporten trots op kunnen zijn. Ik vind het niet mooi, maar het is het waard", besloot Pérez.
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties
De rijders kunnen er aan gewend geraakt zijn na 3-4 races.
Een heleboel fans gaan dat niet zijn.
Van het geld wat in de F1 verdiend wordt, kun je de levens van miljoenen mensen en dieren redden. De halo is gewoon een middel om eventuele claims van miljoenen Dollars te voorkomen bij een eventueel volgend slachtoffer. Puur een op egoïsme(mijn geld mijn geld) gestoeld misbaksel.
"lelijk, ok, maar het heeft wel.een belangrijke functie"
En die functie is?
"De halo is gewoon een middel om eventuele claims van miljoenen Dollars te voorkomen bij een eventueel volgend slachtoffer."
En dat is een waarheid als een koe.
"En die functie is?"
Retorische vraag, veligheid uiteraard. Mensen zeuren graag, ik vind het wel meevallen. Een stukje extra veiligheid , niets mis mee.
Retorische vraag?
Veiligheid?
De FIA heeft allerlei testen gedaan en ongelukken geanaliseerd.
Zoals de crash tussen Grosjean en Alonso in 2012.
Euh...
Heftig ongeluk ? Ja
Doden? gewonden? Nee
Burti in 2001?
verwondingen aan het gezicht en een hersenschudding, en de beste man raced nog steeds.
Kovalainen in 2008?
Lichte hersenschudding
De tests en analyses lieten zien dat met de halo,
de dodelijke ongelukken van Surtees en Wilson voorkomen had kunnen worden.
Okay dan.
Surtees die reed in F2 en een klap van een rondvliegend wiel kreeg.
In de F2 had men nog GEEN tethers op de wielen.
Hebben ze die nu eigenlijk al wel?
Wilson stierf na een ongeluk tijdens een Indy race.
Indy is zoals we weten een soort van Amerikaanse F1.
Zij hebben hun eigen veiligheids regels en hebben niets te maken met de FIA.
Ze zouden de halo dus totaal kunnen negeren als ze dat zouden willen.
Bottomline is;
als Indy volgens FIA regels zou rijden, had dit ongeluk nooit zo fataal afgelopen.
Al die "argumenten" slaan nergens op.
Surtees zijn dood had voorkomen kunnen worden als F2 dezelfde veiligheid had als F1.
Bekijk de crash van Alonso nog maar eens
https://www.youtube.com/watch?v=vT17vWFkl_w
Zie jij een rondvliegend wiel?
Alonso crashed met 310 km/h,
van de auto is bijna niks over, en Fernando stapt gewoon uit.
F1 is best wel veilig :-)
Super veilig?
tsja... als je raced met 300+ km/h, moet je niet vreemd kijken als er een keer wat gebeurd.
Is een beetje de risico van de sport
Ergens heeft hij ook wel een punt, het is geacht een sport te zijn waar ontwikkeling voorop staat en toch lijkt men met dit erg conservatief te zijn.. lelijk, ok, maar het heeft wel.een belangrijke functie. Niet zoals drs dat een kunstmatige spanningsverhoging zou moeten zijn.