10 reacties | 2050x gelezen
05-12-2017 19:00
EvDelft | Sean Bratches, de commercieel directeur van de Formule 1, zegt dat hij al verwacht had dat Liberty Media niet ongezien weg zou kunnen komen met het nieuwe logo voor de Formule 1.
Bron: PlanetF1.com
Na afloop van de podiumceremonie van de Grote Prijs van Abu Dhabi werd het nieuwe logo bekend gemaakt. De meeste mensen vinden het maar niets. Zowel coureurs als fans waren niet echt onder de indruk en zijn van mening dat het oude logo beter was dan het nieuwe. Maar in plaats van dat Braches teleurgesteld is met de kritiek, laat hij weten dat hij niets anders had verwacht.
"Dit zijn lastige veranderingen, zoals met elke verandering bij een groot merk, en vooral eentje waar zoveel passie in leeft. Het oude logo heeft de sport jaren gediend, en goed ook. Maar we hebben dat logo niet zomaar vervangen, daar is goed over nagedacht. Het leek niet meer dan logisch vanaf het moment dat Chase Carey mij belde, dat we daarnaar zouden kijken. Wat mij betreft is het oude logo gedateerd en het liet niet zien waar de sport naartoe wilde", aldus Bratches.
"Mensen hebben hun mening en daar ben ik blij mee. Ze hebben een mening omdat ze om de sport geven. En wij, als zorgdragers voor de sport en het merk, zijn daar heel gevoelig voor. Uiteindelijk willen we demonstreren met het nieuwe logo dat de Formule 1 zal overleven en opbloeien. We begrijpen dat met elke verandering van een logo, of het nu een aanpassing is of een vervanging, dat mensen daar een mening over hebben. En dat is goed voor de sport. Iedereen heeft een mening in de Formule 1. Ik had echt niet verwacht dat we hier ongezien mee weg zouden komen", besloot de commercieel directeur.
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties