14 reacties | 2644x gelezen
27-11-2017 18:00
EvDelft | Hoewel de echte vernieuwing van de Formule 1 pas bij de start van het nieuwe seizoen gaat beginnen, werd na afloop van de Grote Prijs van Abu Dhabi alvast het nieuwe logo getoond.
Bron: PaddockTalk.com
Sean Bratches liet weten: "We wilden het nu laten zien, zodat onze partners kunnen bedenken hoe zij deze het best kunnen gebruiken."
Maar Sebastian Vettel vindt de 'vliegende F1' zoals die in 1993 door Bernie Ecclestone werd gepresenteerd, veel beter.
Ook Igor Yermilin, een official van de Russische Motorsport Federatie, was niet onder de indruk: "Het voelt een beetje alsof de nieuwe eigenaren volledig afstand willen nemen van wat er hiervoor allemaal gedaan is. Het nieuwe logo is lelijk, oninteressant, goedkoop en primitief."
Valtteri Bottas: "Wat was er mis met het oude logo?"
Lewis Hamilton: "Ik denk dat degene die we hadden iconisch was. Moet je eens bedenken wat er gebeurt als Ferrari of Mercedes opeens met een ander logo komen."
Sean Bratches vindt het commentaar erop maar niets: "Veel mensen hebben zich nooit gerealiseerd dat de lege ruimte tussen de 'F' en de vlag een '1' was. Bovendien was het moeilijk het idee van snelheid over te brengen op een T-shirt. Elke keer dat een merk verandert, is er kritiek, vooral als een merk zoveel passie met zich meebrengt. Maar ook andere merken als Coca-Cola en Starbucks hebben vanwege het digitale tijdperk hun logo vereenvoudigd. Ik denk dat het aanpassen van een logo betekent dat je om het merk geeft."
Ook Jean Todt vond de kritiek maar uit de lucht gegrepen: "Het is aan de houders van de commerciële rechten te bepalen of ze een nieuw logo willen. Mensen zouden niet zo bang moeten zijn voor veranderingen. De mensen bij Liberty Media zijn erg getalenteerd en hebben in andere sporten al hun kunde bewezen. Ik heb vertrouwen in hun mening."
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties