8 reacties | 1845x gelezen
27-11-2017 10:00
EvDelft | Jean Todt heeft laten weten dat de FIA zich niet onder druk zal laten zetten door Ferrari, dat dreigt uit de Formule 1 te stappen vanwege de nieuwe motorreglementen vanaf 2021.
Bron: Wheels24.co.za
Liberty Media en de FIA hebben een voorstel gedaan voor simpeler en goedkoper motoren vanaf 2021, waarna Ferrari dreigde uit de Formule 1 te stappen als die plannen doorgang zullen vinden. Jean Todt, voormalig teambaas van Ferrari en nu president van de FIA, liet weten niet onder de indruk te zijn.
"Het is hun keus. We willen niet dat een fabrieksteam de sport verlaat. Ferrari is een iconisch team en uniek, en het zou heel pijnlijk zijn als zij niet meer in de Formule 1 zouden meedoen. Maar dat is niet mijn verantwoordelijkheid", aldus Todt.
"Chace Carey is een geweldige CEO en ik zie een gestructureerde reorganisatie met echte professionele mensen zoals Ross Brawn en Sean Bratches. De sport is in goede handen", aldus de presidente van de FIA.
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties
Stel dat mercedes vanwege het nwe regelement (en hun investeringen in de huidige motoren in rook zien opgaan) zich terugtrekt uit de F1, zou liberty dan water bij de wijn doen? Zoals Toto zei tegen Mol gaat het om een hightec sport. Laat ik vooropstellen dat er iets moet veranderen om het veld dichter op elkaar te krijgen. Maar wat? Het is een lastige uitdaging om het idereen naar de zin te maken. Zowel teams als fans. Beide kynnen niet zonder elkaar.
Natuurlijk zijn de motoren heel erg duur en veel te ingewikkeld. Ik denk alleen niet dat het probleem hem daarin zit. Voor een gedeelte wel, maar... wat het echte probleem is, is dat er maar 4 leveranciers zijn, de motoren veel te lang gebruikt moeten worden, de gridstraffen, dat de auto's elkaar niet kunnen inhalen, en een veel te traag bewegend apparaat dat FIA heet, dat elk gevoel met de klant (lees: de fan) kwijt is geraakt. Wat mij betreft gaan we terug naar drie motoren per weekeinde... Doortrappen tot het ploft, nieuwe motor erin volgend weekeinde en gaan met die banaan.
Zoals Horner zo mooi zei: "Mercedes maakt 100 motoren per jaar, de meeste worden gebruikt op de testbank. Wat nou kostenbesparing?"
Helemaal met je eens EvDelft!!
Grootste problemen zijn:
1) Luchtstroom achter auto, die goede slipstream voorkomt en inhalen zo moeilijk maakt
2) Teveel regeltjes en (inconsistente) straffen
3) te weining mogelijkheden voor áchterstand' teams om aansluiting te vinden. Misschien kunnen ze aantal Testdagen vergroten voor teams met minder punten ofzo? en de gelden beter verdelen
In die volgorde
Oh ben ik vergeten ''het F1 logo" in die lijst te zetten............ :) :)
Volgens mij stond Todt afgelopen zondag in de garage van Ferrari. Als president van de FIA zou hij daar helemaal niet moeten/mogen zijn om elk vermoeden van belangenvestrengeling of malversaties te voorkomen.
Hoogtoerige V8 motoren terug, niks geen tutbo en niks geen KERS, De teams verplichten tot het reduceren van valse lucht achter de wagen. De diffusers zullen daardoor zo goed als verdwijnen. En laat Pirelli banden maken met minder grip en minder lange levensduur zodat er meer pitstops komen.
Nou komen ze weer met een band met meer grip en kortere levensduur.
En weg met die brandstof limiet.
Rijders geven de eerste 4-5 ronden gas, en daarna maar zuinig aan doen.
Oh ja, brandstof limiet. Nog zon onzinregel die het echte racen tegenstaat. Ook weg daarmee inderdaad
Ongeacht ik het eens ben met het nwe motor regelement of niet, lijkt me dit een duidleijk en goed standpunt. Het tijdperk van ferrari di ede F1 gijzeld en wil oplegt, moet voorbij zijn. Ze zijn allang niet misbaar meer, is gewoon een team als alle andere, en zo moeten ze ook behandeld worden