Menu
© Formula 1
Nieuws

FOM maakt nieuwe logo bekend voor de Formule 1

15 reacties | 2262x gelezen
27-11-2017 08:00

EvDelft | Zoals beloofd, maakte de Formule 1 gisteren na afloop van de podiumcermonie het nieuwe logo voor de Formule 1 bekend. Het gekozen logo zijn twee lijnen die een 'F' vormen, en eentje die een '1' vormt.

Bron: F1i.com

Een kort filmpje dat werd getoond op de schermen langs het circuit van Abu Dhabi toonde het nieuw gekozen logo. Het is een simpel, recht toe recht aan ontwerp. Sommigen zullen het wellicht té eenvoudig vinden. Maar, zoals gewoonlijk, zal ook dat logo gaan wennen.

Volgens Ellie Norman, hoofd van de marketing afdeling van de Formule 1, stellen de twee rode lijnen twee auto's voor op een racelijn.

"De inspiratie komt voort uit de lage lijnen van een auto, twee auto's die de finishlijn passeren. Het is erg gedurfd en eenvoudig. We hebben hier meer flexibiliteit mee in het moderne digitale tijdperk", liet zij weten.

Eerder deze week zei Sean Bratches al dat het oude logo teveel 'negatieve' ruimte had. Hij doelde daarmee op de '1' in het midden.

"We hebben veel respect voor het oude logo. Het heeft de afgelopen 23 jaar zijn werk goed gedaan, maar in verband met onze visie voor de Formule 1, is de negatieve ruimte in de '1' niet goed, digitaal gezien. Veel mensen die ik gesproken heb, snapten niet dat de lege ruimte in het midden, tussen de 'F' links en de vlaggen rechts, eigenlijk een '1' was. We wilden het dus simpel en duidelijk houden. Dat is belangrijk voor de digitale ruimte", aldus Bratches.



❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

;