9 reacties | 7435x gelezen
27-10-2017 17:00
EvDelft | Met nog drie races te gaan is het interessant eens te kijken welke coureurs (lees: auto's) hoeveel onderdelen hebben gebruikt voor hun motoren.
Bron: Formule1Nieuws.nl
Zoals misschien bekend, mogen per motoronderdeel er vier verschillende gebruikt worden per auto voor dit seizoen, zonder dat er een straf voor wordt uitgedeeld. Elke motor bestaat uit zes onderdelen voor de reglementen: de verbrandingsmotor, de turbo, de MGU-H, de MGU-K, de controle-eenheid en de energieopslag.
Coureurs die een auto van een andere coureur hebben overgenomen, krijgen niet opnieuw 4 motoren toegewezen. Zoals gezegd is de motor gekoppeld volgens de reglementen aan de wagen, niet aan de coureur.
Aantal verbruikte motoronderdelen voorafgaand aan GP Mexico | ||||||||
Coureur | Team | ICE | TC | MGU-H | MGU-K | ES | CE | |
44 - | Lewis Hamilton | Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
77 - | Valtteri Bottas | Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
3 - | Daniel Ricciardo | Red Bull | 5 | 5 | 6 | 3 | 3 | 3 |
33 - | Max Verstappen | Red Bull | 6 | 5 | 6 | 3 | 4 | 4 |
5 - | Sebastian Vettel | Ferrari | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
7 - | Kimi Räikkönen | Ferrari | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
11 - | Sergio Pérez | Force India | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 |
31 - | Esteban Ocon | Force India | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 |
18 - | Lance Stroll | Williams | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 |
19 - | Felipe Massa | Williams | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 |
2 - | Stoffel Vandoorne | McLaren | 9 | 11 | 11 | 8 | 6 | 6 |
14 - | Fernando Alonso | McLaren | 8 | 10 | 10 | 8 | 7 | 6 |
10 - | Pierre Gasly | Toro Rosso | 5 | 5 | 6 | 3 | 3 | 4 |
28 - | Brendon Hartley | Toro Rosso | 5 | 5 | 6 | 3 | 3 | 4 |
8 - | Romain Grosjean | Haas | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
20 - | Kevin Magnussen | Haas | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
27 - | Nico Hülkenberg | Renault | 5 | 5 | 6 | 4 | 4 | 4 |
55 - | Carlos Sainz | Renault | 5 | 6 | 6 | 3 | 4 | 4 |
9 - | Marcus Ericsson | Sauber | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
94 - | Pascal Wehrlein | Sauber | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties