1 reactie | 1017x gelezen
20-10-2017 11:00
EvDelft | Gene Haas is tevreden met wat hij tot dusver heeft gehoord van Liberty Media, maar hij wil nu wel eens actie zien van de eigenaren van de sport.
Bron: F1i.com
De Amerikaan twijfelt er niet aan dat het nieuwe management van de FIA mooie praatjes kan verkopen, maar hij wil dat er nu eens actie wordt ondernomen door Liberty, vooral waar het gaat om de financiële zaken.
Haas: "Ik denk dat het allemaal erg mooi is, maar ik zou nu wel eens wat concrete plannen willen zien. Wat gaan ze doen? Er worden volgend jaar twee extra races ingevoerd, dat is goed. Maar ze hebben al veel gezegd maar ik wil weten wat ze gaan doen, zien wat ze doen. Het zou fijn zijn als we weten waar we aan toe zijn in plaats van dat we hopen dat dat wat er gezegd wordt ook wordt gedaan."
De teameigenaar heeft het nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij een voorstander is van een maximum budget. Volgens hem zal dat de kleinere teams helpen.
"Ik denk dat het ons enorm veel zal helpen. We zijn één van de kleinste teams. Elk soort van budgetplafond betekent dat de grote teams minder besteden. Ik weet dat er iets is, je kunt niet één team jaar na jaar laten domineren. Er moet enige gelijkwaardigheid zijn zodat de teams achteraan een kleine kans hebben om te winnen, zo nu en dan. Als het budgetplafond ingevoerd kan worden voordat de nieuwe Concorde Overeenkomst wordt getekend, zou dat heel veel betekenen", aldus Gene.
Echter, Haas denkt niet dat het makkelijk zal gaan. De verdeling van het geld is erg ongelijk en de kleinere teams willen meer, maar de grotere teams willen niet minder.
Haas: "Ze gaan krijsen als een speenvarken, dat kan ik je vertellen! Maar wij krijgen nu de kruimels. Dus met elke kruimel meer zijn wij al blij. Ja, ik besef dat wij het nieuwste team zijn. Maar toch hoop ik dat het geluk onze kant op valt. Tot dusver is er nog niets belangrijks gebeurd."
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties
Geef de kleinere teams net zo veel startgeld als Ferrari, Mercedes en Red Bull van de FIA krijgen. Als de grote teams dat "niet eerlijk" vinden