Menu
© McLaren
Achtergrond

Veel geschreeuw en weinig wol: het verhaal van Honda en McLaren (deel 8)

0 reacties | 5099x gelezen
17-10-2017 00:01

EvDelft | Na bijna 3 seizoenen met niet echt geweldige prestaties, interne strijd en veel teleurstellingen, heeft McLaren besloten de relatie met motorleverancier Honda te beëindigen aan het eind van dit jaar.

Bron: ESPN.com

Naar aanleiding van de beëindiging van de samenwerking, is het interessant eens terug te kijken wat er allemaal is gebeurd. Vanaf het eerste hoopvolle optimisme na het tekenen van de contracten tot de bittere walging tijdens het derde seizoen.

Arai wordt vervangen.
Toen het testen voor het seizoen 2016 begon, kondigde Honda aan dat Yasuhisa Arai vervangen zou worden door Yusuka Hasegawa. Onder deze nieuwe leiding werden de doelen meer realistisch gesteld, maar de prestaties waren nog altijd niet wat McLaren en Honda hadden gehoopt dat het zou worden.

Hasegawa liet na de wintertests weten: "Het is heel moeilijk uit de tests te laten weten wat de resultaten zijn. Ik ben niet erg optimistisch, eigenlijk. We zitten rond de zesde, zevende plek en dat is niet erg goed. Vergeleken met vorig jaar is het beter, maar nog steeds niet erg goed. Ik ben er niet tevreden mee. We moeten beter."

Hoewel de Honda nog altijd de minst goede motor in het veld was, was er progressie in 2016 ten opzichte van het jaar ervoor. McLaren wist in de laatste zeven races toch vijf keer in de punten te komen. Tijdens de Grote Prijs van België was Alonso minder ontevreden dan een jaar ervoor, wat toen de grootste nederlaag was van Honda.

Alonso: "Als we kijken naar 12 maanden geleden, staan we er nu veel beter voor. We startten hier met de negende motor of zo, werden twee keer op een ronde gezet en dat was in Duitsland en Hongarije ook het geval. We hebben een grote stap voorwaarts gedaan. Het gaat beter. De progressie is zichtbaar en ik heb een goed gevoel over volgend jaar."


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

;