5 reacties | 4745x gelezen
27-09-2017 15:00
EvDelft | De Formule 1-teams zijn verbaasd over de hoge kosten die de controversiële halo, die vanaf 2018 verplicht wordt gesteld, met zich meebrengt.
Bron: GrandPrix.com
Hoewel veel coureurs, de meeste teams en bijna alle fans het ding verafschuwen, wordt het apparaat volgend jaar verplicht in de Formule 1 én de Formule 2.
Het Duitse blad Auto Motor und Sport laat weten dat er op dit moment drie bedrijven door de FIA zijn benaderd om de halo voor de teams te maken.
"De fabrikanten die aan de eisen kunnen voldoen, zullen de halo dan kunnen verkopen aan de teams in de Formule 1, Formule 2 en Formule E", aldus het Duitse blad.
Maar het gaat wel iets kosten. Er wordt gezegd door insiders dat de halo tussen de € 13.000 en € 24.000 gaat kosten.
Andy Green, technisch directeur van Force India, liet weten: "Het wordt een duur grapje. We moeten niet alleen de halo's bestellen voor de racewagens, maar ook voor de crashtests van de FIA."
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties
Per stuk... en de vraag is hoe lang ze mee gaan. Moeten ze na elk ongeluk - hoe klein ook - vervangen worden? Hoeveel moet je in voorraad houden? Dan kan het toch aardig oplopen, maar inderdaad is 24.000 / 100.000.000 niet zoveel. Dat is slechts 0,024% van het budget (op honderd miljoen).
Wat het kost? Wat het kost?
Nou ik zal je zeggen wat het kost; het DNA van de F1, dat kost het !
??? max 24000? op een budget van gemiddeld 100.000.000 ???? hoe kan je dat nou duur noemen?
Ik had eerder gehoord, dat men een groot deel van het gehele auto design aan moest gaan passen voor die krengen, DAT kost pas geld. maar dat is blijkbaar geen issue meer. 24K is een lachertje